۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۳۷۶۳۰

کتابخانه بزرگ مدینة العلم حوزه علمیه اردبیل احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل از احداث کتابخانه بزرگ مدینة العلم حوزه علمیه اردبیل خبر داد و گفت: حوزه علمیه گرمی نیز مهر ماه امسال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
حجت الاسلام مهدي نوروزي

 

حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: هم اکنون مراحل بازسازی، مرمت و توسعه در مدارس علمیه صالحیه و ملا ابراهیم شهر اردبیل مراحل پایانی خود را سپری می کند.

 

وی با اشاره به احداث مجتمع بزرگ تجاری در جنب حوزه علمیه صالحیه و بازار تاریخی اردبیل تصریح کرد: این مرکز به همت مرکز مدیریت استان با هدف تامین بخشی از هزینه‌های جاری مدارس علمیه اردبیل احداث می شود که با اتمام پروژه تعداد قابل توجهی از مغازه‌های این مجتمع در ملک حوزه خواهد بود.

 

حجت الاسلام نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که توسعه مدارس علمیه برادران یکی از مهم‌ترین سیاست های کاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه اردبیل است، خاطرنشان کرد: کتابخانه بزرگ مدینة العلم حوزه علمیه اردبیل در زیربنای 5 هزار و 400 متر مربع و در 6 طبقه ساخته می شود که 2 طبقه آن شامل مخزن کتاب ها خواهد بود و خدمات آن علاوه بر طلاب، شامل عموم خواهران و برادران نیز می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز پروژه احداث حوزه علمیه سفیران هدایت اردبیل خبر داد و گفت: حوزه سفیران هدایت اردبیل در زمینی به مساحت حدود 4 هزار مترمربع در شهرک کارشناسان اردبیل در چند فاز طراحی شده که در صورت تامین اعتبارات لازم در سال‌های آتی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 

مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل همچنین با اشاره به مراحل احداث بزرگترین حوزه علمیه استان اردبیل در منطقه شورابیل شهر اردبیل تصریح کرد: این مرکز بزرگ علوم اسلامی در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع در منطقه شورابیل اردبیل شامل مسجد، ساختمان آموزشی و خوابگاه احداث خواهد شد.

 

حجت الاسلام نوروزی با بیان این‌که این حوزه علمیه به عنوان چهارمین مدرسه علمیه برادران در شهر اردبیل فعالیت خواهد کرد، گفت: درخواست احداث و راه‌اندازی دو حوزه علمیه دیگر در گرمی و پارس آباد از سوی ائمه جمعه این شهرها به مرکز مدیریت استان ارسال شده بود که موافقت اصولی با راه اندازی مدرسه علمیه گرمی اخذ شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که نخستین طلاب ورودی حوزه علمیه گرمی مهرماه امسال تحصیل خود را آغاز خواهند کرد، گفت: در مرحله نخست حدود 30 طلبه برای تحصیل در حوزه علمیه گرمی جذب می شوند که از سال آینده مساله افزایش ظرفیت پذیرش نیز پیگیری خواهد شد.

 

حجت الاسلام نوروزی افزود: در حال حاضر بیش از 700 طلبه در استان اردبیل مشغول فراگیری علم و معارف دینی هستند که بهره‌ مندی از اساتید مجرب و توانمند و همچنین تجهیز مدارس علوم دینی از جمله مهمترین برنامه ‌های جاری مرکز مدیریت استان محسوب می شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات