۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۳۷۷۱۹

پخش مستقیم مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از شبکه‌های بین‌المللی

خبرگزاری رسا ـ شبکه های تلویزیونی المنار، الکوثر، سحر، پرس تی. وی، قرآن و سهند مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان را به صورت مستقیم و ضبط برنامه پخش می کنند.
قرآن

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سیدرضا علوی، مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان به میزبانی شهر تبریز خبر داد و گفت: این مسابقات از 21 شهریور آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به این‌که تعداد کشورهای شرکت کننده در این مسابقات بین المللی از 36 به 52 کشور افزایش یافته است، گفت: مراسم افتتاحیه این مسابقات عصر سه شنبه 21 شهریور با قرائت پیام مقام معظم رهبری از سوی حجت الاسلام محمدی گلپایگانی و سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز آغاز می شود.

 

علوی با بیان این‌که مسابقات و برنامه های جنبی آن با محور تبیین ابعاد شخصیتی امام جعفر صادق(ع) برگزار می شود، گفت: نرم افزار قرآنی تفسیر المیزان علامه طباطبایی به چهار زبان دنیا تولید شده که در میان شرکت کنندگان مسابقات توزیع خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که از جمهوری اسلامی ایران ابوذر کرمی در رشته حفظ و مجید فقیه در رشته قرائت قرآن کریم در این مسابقات شرکت می کنند، افزود: شبکه های تلویزیونی المنار، الکوثر، سحر، پرس تی. وی، قرآن و سهند این مسابقات را به صورت مستقیم و ضبط برنامه پخش می کنند.

 

به گفته مدیر عامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز این مسابقات با حمایت‌ شورای اسلامی شهر تبریز و دبیری سازمان فرهنگی هنری و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی، علمی، نهادهای قرآنی، صداوسیما، دانشگاه‌ها و جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی برگزار می شود.

 

گفتنی است، پیش از این قرار بود، چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی دانشجویان مسلمان جهان در شهر نجف برگزار شود که با انتخاب تبریز به عنوان میزبان این دوره از مسابقات، مردم آذربایجان میزبان بیش از 120 قاری و حافظ ممتاز و بین‌المللی قرآن از داخل و خارج کشور طی 4 روز خواهد بود.

 

بر این اساس، چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان از 21 تا 25 شهریورماه جاری برگزار می شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات