۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۳۷۷۲۳
استاد حوزه علمیه:

حوزه علمیه جای مجاهدت علمی و پیشرفت معنوی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اهواز تأکید کرد: تلاش و مجاهدت و روحیه علمی یک طلبه در برهه کنونی را ضروری دانست و تأکید کرد: پشتکار و ترسیم مسیر آینده ضامن موفقیت انسان خواهد شد.
حجت الاسلام آلبوعطوي

حجت الاسلام رضا آلبوعطوی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت امیرالمؤمنین(ع) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  ورود در مسیر تحصیل در حوزه علمیه را توفیقی بزرگ دانست و ابراز داشت: طلبه و روحانی ادامه دهنده راه انبیاء است و رعایت باید ها و نباید های انبیاء در این مسیر اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر الگو و اسوه قرار دادن پیامبران و انبیای الهی گفت: تمام طلاب باید خود را به این الگو نزدیک کنند و به خصوصیات پیامبران با رعایت تقوا، ایمان الهی، گذشت و توکل بر خدا و دوری از معصیت، گناه و غفلت نزدیک شوند.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با بیان این که حوزه علمیه به جوان پاک و مقید نیاز دارد تأکید کرد: روحانیت از دید جامعه در جایگاه خاصی قرار دارد و آن را مقدس می دانند؛ از این رو کسی که اهل غفلت و معصیت است در حوزه جایگاهی ندارد.

وی حوزه علمیه را مکانی برای تقویت خود سازی دانست و تصریح کرد: متقاضیان ورود به حوزه علمیه، باید پیش از ورود جرقه های معنویت را در خود ایجاد کرده باشند.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در ادامه ابراز داشت: نوجوانان علاقه مند برای ورود به حوزه باید مرحله اول خود سازی را در مساجد بگذرانند و در نماز اول وقت شرکت کنند و قرائت قرآن و دعاهای وارده در مفاتیح را همواره بخوانند و روز به روز بر معنویت خود بیفزایند.

وی تلاش و مجاهدت و روحیه علمی یک طلبه در برهه کنونی را مسأله ای ضروری دانست و تأکید کرد: پشتکار و ترسیم مسیر آینده ضامن موفقیت انسان خواهد شد.

استاد حوزه علمیه در ادامه ابراز داشت: حوزه نمی تواند کسانی که اهل علم و مطالعه نیستند را در خود جای دهد؛ چرا که توقع جامعه از حوزه پاسخگویی به شبهات و موضوعات روز  و تبیین مسائل جدید است.

مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) به شبهه پراکنی علیه نظام تشیع از سوی دشمنان اشاره کرد و گفت: نسل جوان امروز سؤالات زیادی در ذهن دارد؛ از این رو روحانیت باید با ارتباط صحیح خود با جوانان و نوجوانان و پاسخ های عمیق و کارشناسی شده به مبارزه با این شبهات بپردازد./9464/ت302/س

ارسال نظرات