۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۳۷۷۲۵
ابراهیم فیاض مطرح کرد؛

رژیم صهیونیستی پشتیبان جریان خلافت در منطقه

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: شاخص هایی همانند سید حسین نصر الله به عنوان اولین شکست دهنده اسرائیل در تاریخ عرب نیز موجب میل به تشیع شده اند.
دکتر ابراهيم فياض

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ابراهیم فیاض، استاد دانشگاه تهران، در مراسم تجلیل از خادمان طرح «مسجدما» که عصر چهارشنبه در سالن همایش های ساختمان صبای صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این که امروز مسأله امامت و خلافت در خاورمیانه در حال مطرح شدن است و با اشاره به شکل‌گیری جریان خلافت از سوی برخی از کشورهای منطقه، گفت: جریان خلافت در فیلمی که در خصوص خلیفه دوم ساخته شده است، تلاش کرده شخصیت او را ممتاز نمایش دهد؛ اما آنها مجبور شدند که حضرت علی(ع) را ممتاز جلوه دهند. نکته‌ای که قابل توجه است این است که مردم با کنار هم قرار دادن سخنان خلیفه دوم و سخنان مولای متقیان علی(ع) در نهج البلاغه به راحتی می‌توانند حق را از باطل تشخیص دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب در پیچ تاریخی قرار داریم، بنابراین باید ببینیم که نقش مشهد در این پیچ تاریخی چیست؛ یعنی اگر ایران می‌خواهد به تمدن اسلامی برسد باید حرکت این شکل تمدنی از مشهد شروع شود. بحث خلافت، امروز در حال اوج گرفتن است؛ امروز منطقه خاورمیانه به طرف شیعه در حال حرکت است و به شدت به تشیع نزدیک می‌شود. این که رییس جمهور مصر به ایران می‌آید و آن سخنان را در اجلاس نم بیان می‌کند، به جهت فشار شکل‌گیری جریان تشیع در مصر است؛ زیرا مصر به شدت دارد به تشیع رو می‌آورد.

فیاض خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، نائب امام عصر(عج) هستند و همه به سوی ایشان جذب می شوند؛ اما جذب رهبری‌شدن در اصل به جذب تشیع‌شدن و امامت حضرت صاحب الزمان(عج) منتهی می‌شود.

وی یادآور شد: تئوری رهبری در خصوص این مسأله راه آینده ما است؛ از این رو بزرگ‌ترین کاری که باید در مساجد به آن پرداخته شود بحث امامت است و این کار را باید با سیره امام رضا و امام علی(ع) انجام دهیم و ما(اهالی مشهد) باید خود را برای شیعه‌های جدید آینده آماده کنیم؛ چرا که همه شیعیان به سمت امام رضا(ع) می‌آیند.

استاد دانشگاه تهران اذعان داشت: ایران یعنی مشهد و تمدن اسلامی یعنی امام رضا(ع) و شیعیان ایران باید خود را برای روزی که مردم به سوی تشیع جذب می‌شوند، آماده کنند.

وی تئوری امامت را در برابر تئوری خلافت دانست و با بیان این که جریان خلافت از سوی ترکیه دنبال می‌شود، گفت: بحث تئوری خلافت سقوط خواهد کرد و ترکیه به سرعت به سوی تشیع خواهد آمد و این میل به تشیع روز به روز و به صورت تصاعدی است؛ این را هم بدانید که ما هم کار خاصی در این خصوص نکرده‌ایم، خود آنها به سوی ما می‌آیند.

فیاض ادامه داد: شاخص‌هایی همانند سید حسین نصر الله به عنوان اولین شکست دهنده اسرائیل غاصب در تاریخ عرب نیز موجب میل به تشیع شده‌اند؛ البته باید بدانیم که پشتیبان بحث خلافت در منطقه، رژیم صهیونیستی است./968/پ203/س

ارسال نظرات