۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۳۷۷۳۷
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه:

برنامه های دهه کرامت باید محتوا محور باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) بر محتوا محور بودن برنامه ها و جشن های دهه کرامت در زمینه های مختلف تاکید کرد.
حرم حضرت معصومه بارگاه حضرت معصومه دهه کرامت ولادت حضرت معصومه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی درهشتمین جلسه ستاد دهه کرامت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهارداشت: در برگزاری برنامه های دهه کرامت توجه به بُعد محتوایی و کیفیت باید مقدم بر شکل ظاهری و تزئینی آن باشد.
وی با اشاره به تاثیرگذاری فرهنگی برنامه های دهه کرامت بر آحاد جامعه بیان داشت: برنامه های این دهه باید به گونه ای باشد که موجب ارتقای سطح فرهنگی و بینش دینی زائران و مجاوران شود.
در ادامه حجت الاسلام سید مصطفی حسینی سرپرست معاونت فرهنگی حرم مطهرحضرت معصومه(س) طی سخنانی ابراز داشت: ستاد دهه کرامت این آستان با برگزاری جلسات متعدد و با بررسی و باز خوانی برنامه های دهه کرامت در سال های گذشته، توانسته الگوی مناسبی را برای جشن های امسال ارائه کند.
وی عنوان کرد: نور افشانی در شب اول دهه کرامت، تهیه کلیپ های صوتی و تصویری با موضوع این دهه و پخش آن از طریق صدا و سیما، برگزاری آیین خطبه خوانی وهمایش بزرگ خادمان در روز میلاد حضرت معصومه(س)، تجلیل از خواهران خوش حجاب، برگزاری جشن کرامت در دیگر سازمان ها و نها های استان و برپایی میز گردهای تخصصی از برنامه های تدوین شده در این دهه هستند.
حجت الاسلام حسینی افزود: تولید محصولات فرهنگی، اعزام خادمان کریمه اهل بیت (س) همراه با کاروان برنامه "زیر سایه خورشید" به شهر های مختلف، برگزاری جشن کرامت به طور ویژه در استان بوشهر و برگزاری نمایشگاه کریمه اهل بیت(س) از دیگر برنامه های ستاد دهه کرامت حرم حضرت معصومه(س) هستند.
وی خاطرنشان کرد: برنامه مهمانی ملکوت و تجدید میثاق علما با حضرت معصومه(س)، برگزاری جشن تکلیف دختران در روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و جشن تکلیف پسران در روز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، تولید و عرضه چادر برای زائران با حجاب نامناسب، غبار روبی، برگزاری حلقه های معرفت و مراسم هایی با موضوع دفاع مقدس و بیداری اسلامی نیز از جمله برنامه های دهه کرامت در حرم مطهر هستند./997/د102/ن

ارسال نظرات