۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۳۷۷۴۱

آغاز فعالیت علمی 147 طلبه در گچساران و دهدشت

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) گچساران از ورود بیست طلبه جدید به این مدرسه خبر داد.
آغاز سال تحصيلي جديد

حجت الاسلام علیرضا صفایی، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) گچساران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا تصریح کرد: امسال بیست طلبه که در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه شرکت کرده بودند در این مدرسه مشغول به تحصیل می شوند.

 

وی زمان آغاز سال تحصیلی این حوزه را 18 شهریور ماه سال جاری عنوان کرد و بیان داشت: دروس حوزوی این مدرسه را هشت استاد برعهده خواهند گرفت.

 

حجت الاسلام صفایی آمار کلی طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) گچساران را یکصد نفر خواند و اذعان داشت: حوزه علمیه از نظر امکانات رفاهی، مکان برای استراحت طلاب از وضعیت بهتری نسبت به گذشته برخوردار است و این علتی شد که آمار پذیرش طلاب نسبت به سال قبل رشد خوبی پیدا کند.

 

قابل ذکر است، مدرسه علمیه حضرت امام جعفر صادق(ع) گچساران در سال 1366 به همت حجت الاسلام متقی کاشانی امام جمعه وقت گچساران بنا شد.

 

گفتنی است، گچساران مرکز شهرستان دوگنبدان از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

ورود 18 طلبه جدید به حوزه علمیه دهدشت

 

حجت الاسلام عبدالله حق جو، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) دهدشت گفت: امسال 18 طلبه به طلاب این حوزه اضافه خواهد شد که سال تحصیلی آن ها در هجده شهریور ماه سال جاری شروع می شود.

 

وی با اشاره به حضور چهار استاد در این حوزه تعداد طلابی که از این اساتید در سال جدید کسب علم می کنند را 47 نفر شمرد.

 

یادآور می شود مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) دهدشت در سال 1357 توسط حجت الاسلام میر احمد تقوی از علمای برجسته دهدشت بنا و ایشان هم اکنون تولیت مدرسه را به عهده دارند.

 

شایان ذکر است، دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد است./9458/پ202/س

ارسال نظرات