۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۳۷۷۶۰

طلاب برگزیده طرح حفظ 5 جزء در تبریز تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ طلاب برگزیده طرح حفظ 5 جزء قرآن کریم ویژه طلاب مدارس علمیه سراسر استان آذربایجان‌شرقی معرفی و تجلیل شدند.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم تجلیل از برگزیدگان طرح حفظ 5 جزء قرآن کریم ویژه طلاب مدارس علمیه سراسر استان آذربایجان‌شرقی امروز در تالار اجتماعات مجتمع سینمایی 22 بهمن تبریز با حضور مدیر استانی حوزه علمیه برگزار شد.

 

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در سخنانی اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برنامه‌های متعددی درخصوص ترویج فرهنگ قرآنی انجام داده که از آن جمله می توان به برگزاری کرسی تلاوت قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان در تبریز اشاره کرد.

 

وی همچنین از اهدای 500 جلد قرآن کریم به برنامه ترتیل خوانی قرآن که از ابتدای ماه رمضان در مصلای تبریز برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: طرح تربیت یک هزار حافظ پنج‌ جزء قرآن کریم در جهت تحقق فرمایشات مقام عظمای ولایت در سال 91 اجرا می‌شود.

 

داننده تولید محتوا و الگوسازی قرآنی را مهمترین محور فعالیت این اداره کل عنوان کرد و گفت: در جهت تحقق منشور توسعه فعالیتهای قرآنی و تخصیص نیم درصد بودجه به فعالیتهای قرآنی و به منظور مساعدت خرید و یا تکمیل ساختمان های موسسات فرهنگی قرآن و عترت، اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و 450 میلیون ریال اختصاص یافته است.

 

وی افزود: اعتبار یاد شده در مرکز استان 750 میلیون ریال، در شهرستان ها 600 میلیون ریال و در شهرها و روستاها 450 میلیون ریال بوده و برای خرید هشت موسسه و تکمیل سه موسسه فرهنگی قرآن و عترت صرف خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گسترش فعالیت های قرآنی و ترویج آن در میان جوانان و نوجوانان را عاملی مهم در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان دانست و افزود: ضبط ترتیل تصویری قرآن کریم، برگزاری جشنواره بین‌المللی وبلاگ‌نویسی قرآنی، برگزاری جشنواره تصویرگری قصص قرآن، تحریر آیات قرآن توسط خوشنویسان استان و ده ها برنامه دیگر با موضوع قرآن و نماز را از اهم فعالیتهای این اداره کل در حوزه قرآن بوده است.

 

همچنین در این مراسم 2 نفر از طلاب برگزیده شرکت در این طرح به همراه استاد احمد دباغ قاری و حافظ روشندل برجسته کشور به اجرای برنامه قرآنی پرداختند که با استقبال عموم حضار در مراسم همراه بود.

 

گفتنی است، طرح حفظ 5 جزء قرآن کریم ویژه طلاب مدارس علمیه سراسر استان آذربایجان‌شرقی همزمان با فصل تابستان به همت کانون قرآن معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه آذربایجان شرقی و با همکاری مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با حضور 35 نفر از طلاب علاقه‌مند مدارس علمیه شهرهای مختلف برگزار شد که در نهایت 10 عنوان به عنوان نفرات برتر مورد تجلیل قرار گرفتند./935/پ202/س

ارسال نظرات