۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۱۳۷۷۷۶
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

فاز اول حوزه علمیه نمازی خوی به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته پایانی شهریورماه و آغاز سال تحصیلی جدید فاز اول حوزه علمیه نمازی خوی به بهره برداری می رسد.
مدير حوزه علميه آذربايجان غربي، حجت الاسلام قهرماني

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: حوزه علمیه خوی با 800 سال قدمت به عنوان یک مرکز علمی در جهان اسلام مطرح بوده است و هزاران دانشمند که از ستارگان آسمان فقاهت بوده‌اند، از این حوزه علمیه برخاسته‌اند.

 

وی افزود: ساختمان جدید این مدرسه علمیه در 12 هزار متر مربع در دست احداث است که فاز اول آن همزمان با هفته پایانی شهریورماه و آغاز سال تحصیلی حوزوی با حضور طلاب و مدیران شهرستان افتتاح می‌ شود.

 

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال فاز نخست این مدرسه علمیه افتتاح می‌شود و فازهای بعدی در سال‌های آینده با افزایش ظرفیت طلاب و همچنین افزایش فضای فرهنگی و آموزشی انجام می‌شود.

 

حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: شهرستان خوی دارای یک مدرسه علمیه به نام مدرسه علمیه شهید نمازی است که 150 طلبه در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند؛ مدرسه جدیدی که در این شهرستان ساخته می‌شود، امکان پذیرایی از 200 طلبه را ایجاد می‌کند.

 

وی  یادآور شد: امسال با پذیرش 250 نفر طلبه در شهرهای مختلف، سال تحصیلی جدید حوزه در آذربایجان غربی با حضور یکهزار و 600 طلبه، آغاز می‌شود.

 

به گفته حجت الاسلام قهرمانی، مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مقامات استانی و حوزوی هجدهم شهریور ماه در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه برگزار می شود./936/پ202/س

ارسال نظرات