۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۳۷۸۰۸
امام جمعه موفت تهران:

سیاستمدار متدین هیچ گاه به خاطر کنار زدن رقیب دین خود را کنار نمی گذارد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، داشتن نظام دینی بدون توطئه و برنامه‌ریزی دشمن را خیالی خام دانست و در پاسخ به کسانی که می‌گویند شعار مرگ بر آمریکا را رها کنید، گفت: تا زمانی که آمریکا دشمنی می‌کند مستحق شعار مرگ بر آمریکا است.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌ اول نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران و در ادامه بیان مباحث اخلاقی، انس با خداوند را از اصول اخلاقی اسلام برشمرد و یقین و ایمان به وعده‌های خداوند را از زیرمجموعه‌های انس به خداوند عنوان کرد.

وی با بیان این‌که خداوند به مؤمنان وعده داده در صورتی که از عنصر ایمان پاسداری کنند، تمام توطئه‌های دشمنان را علیه آنان خنثی می‌کند، افزود: جریان ایمان در طول تاریخ هیچ‌گاه بی‌دشمن نبوده، نیست و نخواهد بود و دشمنان دین همواره علیه مؤمنان توطئه می‌کنند.

 

امام جمعه موقت تهران، مؤمن بودن و نظام دینی داشتن بدون توطئه و برنامه‌ریزی دشمن را خیالی خام دانست و گفت: البته خداوند همواره توطئه‌های دشمن را به شرط حفظ عنصر ایمان خنثی کرده است، اما باید دانست که هیچ مؤمن و نظام دینی از توطئه و مکر دشمن در امان نیست.

 

شعار مرگ بر آمریکا تا زمان دشمنی آمریکا ادامه خواهد داشت

وی با اشاره به آیه 120 سوره آل عمران، دو عنصر صبر و دین را سبب حفظ دین عنوان و تصریح کرد: توطئه‌های دشمن درباره مؤمنان زمانی خنثی می‌شود که دو عنصر صبر و تقوا را در راه دین هزینه کنند، پای دین بایستند و مقاومت کنند و به عنایت‌های ذات مقدس ربوبی ایمان داشته باشند.

 

آیت‌الله خاتمی با بیان این‌که صبر عامل موفقیت ملت بزرگ ایران در طول این 33 سال بوده، هست و خواهد بود، خطاب به کسانی که می‌گویند تا کی شعار مرگ بر آمریکا، این شعار را رها کنید، گفت: تا زمانی که آمریکا دشمنی می‌کند مستحق شعار مرگ بر آمریکا است، خستگی هم ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که نماز می‌خوانید و از ابتدای تکلیف مشخص نیست تا کی نماز می‌خوانید و همان‌طور که هرساله روزه می‌گیرید و هیچ‌وقت نگفته‌اید تا کی روزه بگیریم، جهاد مانند نماز و روزه است و عنصر مقاومت نخستین عنصری است که خداوند در پی آن عنایت می‌کند.

 

سیاستمدار متدین هیچ گاه به خاطر کنار زدن رقیب دین خود را کنار نمی گذارد

امام جمعه موقت تهران در ادامه از تقوا به عنوان جامع‌ترین مضمون اخلاقی دین نام برد و خواستار مأنوس شدن جان‌ها با تقوا شد و اظهار داشت: بسیاری شعار دین سر می‌دهند، اما دین با زندگی آنان عجین نشده است که اگر دین با زندگی عجین شود، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

 

وی با بیان این‌که یک سیاستمداران دینی با یک سیاستمدار غیرمتدین تفاوت دارد، گفت: اخلاق برای یک سیاستمدار غیرمتدین معنا ندارد، اما یک سیاستمدار دین هیچ‌گاه دینش را برای کنار زدن رقیبش کنار نمی‌گذارد، سیاستمداری که دروغ ببندد، افترا و تهمت بزند، هیچ فرقی با سیاستمدار لائیک ندارد. /920/پ203/ج

ارسال نظرات