۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۸۲۴
امام جمعه موقت خرم آباد:

برگزاری موفق اجلاس عدم تعهد سبب اثبات عظمت ایران شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت خرم آباد، تأکید کرد: برگزاری موفقیت آمیز اجلاس عدم تعهد، عظمت و اقتدار ایران را بار دیگر برای جهانیان اثبات کرد.
امام جمعه موقت خرم آباد- حجت الاسلام و المسلمين عباس علي صادقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت الاسلام و المسلمین عباس علی صادقی، امام جمعه موقت خرم آباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد با حضور 120 کشور دنیا به میزبانی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: برگزاری موفقیت آمیز این اجلاس عظمت و اقتدار ایران را بار دیگر برای جهانیان اثبات کرد.

امام جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اجلاس عدم تعهد، تأکید کرد: حمایت‌های گسترده دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی سبب هزینه های زیاد برای این کشور و تنفر ملت های آزادی خواه از آمریکا شده است و علاوه بر این تا کنون سودی برای آنها به همراه نداشته است.

امام جمعه موقت خرم آباد از 17 شهریور به عنوان نمادی برای نابودی ظلم و ستم یاد کرد و گفت: این روز لکه ننگی در تاریخ رژیم منحوس پهلوی است و  قیام مردم در این روز سبب نفرت بیشتر به این خاندان و در نهایت پیروزی جمهوری اسلامی شد.

نشاط علمی و فقهی موجود در جهان اسلام از برکات امام صادق(ع) است

حجت الاسلام و المسلمین صادقی در خطبه اول با اشاره به بیست و دوم شوال سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: امام ششم شیعیان احیا کننده اسلام و احکام اسلامی بود و از زمان حیات این بزرگوار می توان به عنوان دوران رونق گرفتن فقه اسلامی یاد کرد.

امام جمعه خرم موقت خرم آباد با بیان این که پویایی و نشاط علمی و فقهی موجود در جهان اسلام  از برکات امام صادق(ع) است، اظهار داشت: وجود هزاران حدیث به نقل از آن بزرگوار و همچنین تربیت هزاران شاگرد در رشته های گوناگون نمایان گر شخصیت علمی این امام همام است.

وی در پایان سخنان خود به بیان مطالبی درباره سالروز ارتحال آیت‌الله طالقانی و شهادت سید اسدالله مدنی، دومین شهید محراب پرداخت./9464/پ202/ن

 

ارسال نظرات