۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۳۷۸۶۶

توهین مسؤولان کاندایی به صدای اذان

خبرگزاری رسا ـ مسؤولان کشور کانادا، در پی توهین به صدای اذان، آن را گونه ای از آلودگی صوتی به حساب می آورند.
اذان


به گزارش خبرگزاری رسا، کشور کانادا در آمریکای شمالی به عنوان یکی از سرزمین های مهم رشد اسلام محسوب می شود و مسلمانان با چیزی در حدود 2 درصد از جمعیت 32 میلیون نفری این کشور پرجمعیت ترین اقلیت مذهبی در کانادا به شمار می آیند. 

 

 در شهر اوتاوا، پایتخت کانادا نیز 3.9 درصد از جمعیت شهر مسلمان هستند اما با وجود این جمعیت قابل توجه و وجود 8 مسجد در این شهر، تا به حال صدای اذان از این مساجد پخش نشده است.

 

 محمد قادبان ریس مرکز اسلامی اوتاوا، در این باره می گوید: البته ما درک می کنیم که در یک کشور با اکثریت مسیحی این امکان که برای نماز صبح اذان پخش شود وجود ندارد. اما برای سایر نوبتهای نماز نیز این امکان وجود دارد ولی اجازه پخش داده نمی شود و مسؤولان شهر اوتاوا در دستوری ضداسلامی، صدای اذان را به عنوان یک گونه از آلودگی صوتی به حساب می آورند. در حالی که مسلمانان تاکید کرده اند صدای اذان را به خاطر توجه همیشگی دین اسلام به حق همسایگان، با نوایی آرام پخش خواهند کرد تا مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکند.

 

 البته به نظر می رسد که تکنولوژی های روز در این جا به کمک مسلمانان اوتاوایی آمده است. بسیاری از مسلمانان در این شهر نرم افزاری را بر روی تلفن های همراه خود نصب کرده اند که به صورت خودکار به آنها اوقات شرعی را اعلام می کند./994/ت101/ک

ارسال نظرات