۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۳۷۹۰۰
رییس مجلس:

اصلاحات در سوریه با ارسال سلاح حاصل نمی شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید جلوی ارسال سلاح به سوریه گرفته شود، گفت: در یک جدال تسلیحاتی نمی‌شود اصلاحات ایجاد کرد.
دکتر علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در حاشیه سفر به شهرستان آمل در جمع خبرنگاران، با اشاره به تغییر نماینده سازمان ملل متحد در سوریه، گفت: کوفی‌عنان نماینده اسبق سازمان ملل در سوریه که دوبار به تهران سفر کرد و نصایحی که می‌تواند شرایط را هموار و مساعد نماید به ایشان گفته شد.


رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کوفی‌عنان به این موضوع تلویحاً اشاره کرده بود که برخی از کشورها مزاحم هستند و شعار دموکراسی برای سوریه سر می‌دهند ولی به دنبال اهداف و منافع دیگری هستند، گفت:
 امیدواریم نماینده جدید سازمان ملل در سوریه نیز موفق باشد و به طور یقین ایشان با تحلیل دقیق و روشنی وارد میدان شده است و قاعدتا می‌داند که برخی کشورها به دنبال ماجراجویی و تحقق اهداف خود در منطقه هستند.


رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که موضع ایران این است تا خواسته‌های مردمی در سوریه محقق شود و دموکراسی به وجود آید، خاطرنشان کرد: در مسأله سوریه صحنه اوضاع سیاسی متفاوت است به طوری که کشورهای غربی و آمریکا از طریق دخالت در این کشور سعی در اصلاحات سیاسی دارند که این گونه رفتارها به آشفتگی بیشتر اوضاع در سوریه منجر می شود.


لاریجانی با تأکید بر این که ما از  اصلاحات در درون سوریه حمایت می کنیم، یادآور شد: همه کشورهای منطقه باید ساختاری دموکراتیک داشته باشند اما باید به توطئه برخی کشورها که با سلاح می خواهند سوریه را تضعیف کنند توجه داشت.


وی با تاکید بر این که باید جلوی ارسال سلاح به سوریه گرفته شود چراکه در درون یک جدال تسلیحاتی نمی‌شود اصلاحات ایجاد کرد، یادآور شد: برخی کشورها به این کشور سلاح می‌فرستند که آنها باید نسبت به عاقبت اقدامات خود آگاه باشند زیرا مردم سوریه خواهان برقراری دموکراسی در کشورشان بدون خونریزی و درگیری هستند./950/پ203/ج

ارسال نظرات