۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۳۷۹۱۴
نماینده تهران در مجلس:

حمایت از مخترعان و نخبگان تضمین کننده پیشرفت کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری دو محور اصلی و کلیدی در اقتصاد مقاومتی شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی علم است، گفت: باید از همه ظرفیت های کشور در جهت تحقق رهنمودهای رهبری در این خصوص استفاده شود.
لاله افتخاري رييس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری دو محور اصلی و کلیدی در اقتصاد مقاومتی شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی علم است، خاطرنشان کرد: باید با اقدامات مفید و اثربخش زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را فراهم آوریم و پاسخ مناسبی بدین وسیله به تحریم های دشمنان دهیم.


رییس فراکسیون مخترعان مجلس با اشاره به این که در مجلس هشتم تلاش زیادی در راستای حمایت از نخبگان صورت گرفت، یادآور شد: در همین راستا برای حمایت و بهره وری بیشتر از تولید ملی بحث استاندارد را به کار گرفتیم و اقدامات خوبی نیز در قالب شرکت های دانش بنیان صورت گرفت که نمایندگان مجلس حمایت از نخبگان را به عنوان یک باور اساسی و مهم می دانند و در راستای تحقق بخشی آن تلاش می کنند.


افتخاری با بیان این که این فراکسیون در مجلس نهم به عنوان حمایت از نخبگان، مخترعان و اقتصاد دانش بنیان نام گذاری شده است، خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه هایی چون علم تا عمل تجسم و تحقق حمایت از این قشر مؤثر و مهم جامعه است.


دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این که در راستای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مطالبات مقام معظم رهبری باید به مخترعان و نخبگان جامعه توجه و نگاه ویژه ای صورت گیرد، یادآور شد: باید در زمینه های مختلف از مخترعان و نخبگان جامعه استفاده کنیم و چاره اندیشی لازم به منظور رفع موانع از سر راه آنها  صورت گیرد.


نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت از نخبگان و ارتباط با این قشر مهم هستیم، گفت: حمایت از نخبگان موجب خنثی شدن تحریم های دشمنان خواهد بود و باید به منظور تبدیل شدن ایران اسلامی به یک ابرقدرت در همه زمینه ها اقدامات مناسب و اساسی در راستای استفاده حداکثری از توان و اندیشه این قشر اثرگذار صورت گیرد.


افتخاری در پایان گفت: باید دولت و مجلس با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در کنار یکدیگر نسبت به حمایت از نخبگان جامعه اقدام کنند./950/ت302/ج

ارسال نظرات