۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۳۸۰۱۱
آیت الله طبرسی:

پرورش استعدادها با تکیه بر فرهنگ دینی، ملی و بومی صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: جشنواره قصه‌گویی رضوی به عنوان یک پروژه فرهنگی تدوین‌کننده راهبردهای بنیادین در پرورش استعدادها و بروز اندیشه‌ها با تکیه بر فرهنگ دینی، ملی و بومی است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار اعضای ستاد جشنواره بین المللی رضوی در ساری، برگزاری این جشنواره را فرصت مناسبی برای نهادینه کردن سیره رضوی دانست و گفت: این اقدام بدیع به طور یقین دارای بازخوردهای فرهنگی و ا‌جتماعی متعدد است که ثمره های آن را می‌توان در لایه‌های فکری قشر کودک و نوجوان استان و حتی خانواده‌ها جستجو کرد.


وی افزود: جشنواره قصه‌گویی رضوی به عنوان یک پروژه فرهنگی تدوین‌کننده راهبردهای بنیادین در پرورش استعدادها و بروز اندیشه‌ها با تکیه بر فرهنگ دینی، ملی و بومی است.


امام جمعه ساری با تأکید بر بازتاب‌های مثبت جشنواره قصه‌گویی رضوی یادآور شد: پیامدهای مفید این حرکت فرهنگی و تأثیرات عمیق آن بر فرآیند حرکت‌های فکری جامعه کودکان و نوجوانان استان مؤثر و بدون هیچ توضیحی بر همه اهالی فکر و اندیشه و نیز بر آحاد مردم فرهنگ دوست استان لاله‌خیز و اندیشه‌پرور مازندران روشن است.

 

‌وی با تاکید بر این که برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و دینی تأثیر مثبتی بر توسعه فرهنگ شیعی دارد و باید به صورت مستمر برگزار شود، خاطرنشان کرد: میزبانی کانون پرورش فکری در این حرکت فرهنگی و دینی تحسین‌برانگیز است و برای‌ تداوم چنین برنامه‌هایی که تاثیر مستقیمی بر فعالیت‌های دینی دارد، باید مورد اهتمام دستگاه‌های اجرایی متولی قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه در معرفی ائمه اطهار(ع) جفا و بی مهری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هنر ابزاری مناسب برای تبیین سیره عملی ائمه معصومین (ع) برای جامعه است.


امام جمعه ساری با تأکید بر این که باید از همه ظرفیت‌های کشور در جهت تبیین صحیح اندیشه اسلامی بهره گرفت، ادامه داد: خوشبختانه امروز شرایط برای حفظ و نشر فرهنگ دینی و اسلامی در کشور کاملاً فراهم است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب از هر ابزاری برای تضعیف دین مبین اسلام استفاده می‌کنند، تصریح کرد: تفکر ناب شیعی باید با ابزار هنر در سطح جهان نهادینه شود.


نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که سیره علوی، نبوی و رضوی با برگزاری جشنواره‌هایی نظیر قصه‌گویی رضوی نهادینه می‌شود، گفت: بهره گیری از سیره عملی امامان معصوم(ع) در زندگی فردی و اجتماعی همه ما ضروری است.


وی در ادامه سخنان خود بارگاه امام رضا را پایتخت معنوی ایران اسلامی یاد کرد و گفت: این بارگاه ملکوتی افتخاری بزرگ برای ملت ولایت مدار ایران اسلامی است.

 

گفتنی است، سومین جشنواره بین المللی قصه گویی رضوی در روزهای 29 و 30 شهریور امسال با همت دبیرخانه جشنواره بین المللی امام رضا(ع)، کانون پرورش فکری و نوجوانان مازندران در ساری برگزار می‌شود./950/پ202/س

ارسال نظرات