۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۰۱۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا:

جهاد علمی امام صادق زمینه ساز جهانی شدن فقه شیعی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا با بیان این که جایگاه امروز شیعه مدیون تلاش های امام جعفر صادق (ع) است، گفت: تلاش های ارزنده آن امام همام سبب جهانی شدن فقه شیعی است.
جهاد علمی امام صادق زمینه ساز جهانی شدن فقه شیعی شد

 

حجت الاسلام محمد علی الیاسی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، اظهار داشت: امام صادق( ع ) مبارزی نستوه و خستگی ناپذیر در میدان فکر و عمل بوده است که باید بدرستی به جوانان شناسانده شود.

 

وی اظهار کرد: شیعه با امام جعفر صادق (ع) رشد و گسترش یافت و باید در این زمینه علما و روحانیان در جامعه اطلاع رسانی کرده و بیداری ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام الیاسی با گرامیداشت بیست و پنجم شوال سالروز شهادت امام صادق(ع) و تسلیت به امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: زندگی این امام همام در زمانی بود که تضاد افکار فلسفی و کلامی در آن عصر فراوان بود.

 

وی با بیان این که جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند بیداری و بصیرت افزایی است و در این رابطه روشنفکران ما مهمترین نقش و تاثیر گذاری را دارند، ادامه داد: هدف همه ائمه یکی است و آن رسیدن به حق است و در راه رسیدن به این حق راه های فراوانی وجود دارد که هر یک از آنان با روش خود به این جایگاه بلند می رسند.

 

حجت الاسلام الیاسی ادامه داد: روزگاری امام علی (ع) با روش خود، امام حسین (ع) با مبارزه در میدان جنگ و بقیه ائمه اطهار(ع) نیز متناسب با عصر و زمان خود این حق گویی را در جامعه گسترش دادند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا یادآور شد: جایگاه امام جعفرصادق (ع) به‌عنوان مؤسس مذهب شیعه جعفری از جایگاه بخصوصی برخوردار است و لذا لزوم برگزاری پرشور مراسم سوگواری و اقامه عزای آن حضرت باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی در ادامه نسبت به اجرای برنامه عزاداری و سوگواری با حضور همه اقشار به ویژه نسل جوان تاکید کرد و گفت: باید در بزرگداشت مقام ائمه اطهار (ع) با همه توان وارد شویم و در عصر حاضر که مبارزه با اعتقادات و ارزش های دینی در دستور کار استکبار و دشمنان اسلام است باید با برنامه ریزی فرهنگی وارد شویم و روشنگری کنیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نکا یادآور شد: برگزاری مراسم دسته روی هیأت های مذهبی نیز همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع) از جمله برنامه های این اداره به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت آن حضرت است.

 

وی افزود: تشکیل ستاد بزرگداشت شهادت امام جعفر صادق(ع)، توزیع پوستر از فضایل و سجایای اخلاقی آن حضرت، اعزام مبلغ به مساجد، توزیع و نصب بنر و پلاکارد، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری جلسات هماهنگی برگزاری مراسم عزاداری از مهم ترین برنامه‌هایی است که در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرستان نکا برگزار می شود./950/ت302/ب

ارسال نظرات