۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۳۸۰۲۱

120 استاد در مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: 120 استاد رسمی و حق‌التدریس مشغول آموزش 2800 طلبه 17 مدرسه علمیه استان هستند.
حجت الاسلام محمود لطيفي، مدير استاني جوزه هاي علميه آذربايجان شرقي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه که در تالار علامه امینی(ره) مرکز مدیریت استان برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در سومین سال فعالیت خود با نظارت آیت الله شبستری در جهت اعتلای جایگاه و احیای نقش تاریخی حوزه علمیه آذربایجان قرار گرفته است.

 

وی با بیان این‌که حوزه علمیه آذربایجان به ویژه تبریز و مراغه سابقه‌ای چند صدساله دارند، خاطرنشان کرد: در سال 89 در استان 9 مدرسه علمیه در حال فعالیت بود که همان سال حوزه علمیه طالبیه با اخذ مجوز، به صورت مستقل برای سطح 2 و 3 فعالیت و رسمیت یافت که سال 89 با آغاز فعالیت مرز تخصصی علامه امینی(ره) نیزهمراه بود.

 

حجت الاسلام لطیفی ادامه داد: در سال 90 سه مدرسه دیگر در استان نیز افتتاح شد که امسال نیز دو واحد آموزشی دیگر فعالیت خود را آغاز می کنند، افزون بر این‌که یک مدرسه علمیه دیگر نیز تا مهر ماه سال‌جاری افتتاح خواهد شد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در آزمون ورودی حوزه های علمیه استان، 1250 متقاضی حضور داشت که از آن تعدا 500 نفر امسال پذیرش شدند که 290 نفر آنان دیپلم، فوق دیپلم و لیسانس و مابقی با مدرک تحصیلی سیکل وارد مدارس علمیه شدند.

 

وی با بیان این‌که هم اکنون120 استاد رسمی و حق‌التدریس مشغول آموزش 2800 طلبه 17 مدرسه علمیه و مرکز تخصصی استان هستند، گفت: 95 استاد حوزه در استان مجوز تدریس از مرکز دارند که مابقی به صورت اساتید سنتی حوزه هستند.

 

گفتنی است، این مراسم با حضور آیت الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، آیت الله شبستری امام جمعه تبریز و همچنین جمع کثیری از طلاب، اساتید و علمای حوزه های علمیه سراسر استان و ائمه جمعه تعدادی از شهرهای آذربایجان شرقی همراه بود./935/پ202/س

 

ارسال نظرات