۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۰۳۲

کرسی آزاداندیشی «تحولات جاری سوریه » در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کرسی آزاداندیشی با موضوع «تحولات جاری کشور سوریه» با حضور اساتید دانشگاه تبریز در قالب طرح ضیافت اندیشه برگزار شد.
حجت الاسلام مجتبي نظري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‏الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، امروز در کرسی آزاداندیشی با موضوع «تحولات جاری کشور سوریه» به تشریح تحولات اخیر منطقه پرداخت و گفت: کشورهای عربی ازجمله عربستان سعودی و قطر تمامی همت خود را جهت بی‏ثبات نشان دادن سوریه به کار گرفته‏اند.

 

وی با بیان این‌که برخی کشورهای عربی منطقه با رسانه‏های خود از جمله شبکه الجزیره سعی در انحراف اذهان عمومی در مورد مسائل سوریه دارند، گفت: برای روشن شدن ابعاد وضعیت سوریه بایستی ابتدا به سؤالاتی چون آیا برنامه‏ریزی‏هایی که آمریکا برای منطقه پیش‏بینی کرده است میسر و موفق خواهد بود یا تحول و بیداری اسلامی؟، تحولات سوریه با تحولات کشور مصر و لیبی چه تفاوتی دارد؟ و آیا ماهیت جریان لیبی با ماهیت جریان در سوریه یکسان است؟ را پاسخ داد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که باید زمان حال و شرایط حاکم بر زمان کنونی را بشناسیم و بتوانیم زمان‏داری کنیم، گفت: به عبارت دیگر باید در زمان مشخص، رفتار سنجیده و مناسب داشته باشیم، دشمنان سعی در تفرقه‏افکنی و جنگ در مناطق اسلامی و مسلمان‏نشین هستند و این بار منافع خود را در بیشتر به آشوب کشیدن سوریه می‏بینند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر این‌که باید جنگ نرم و تحصیل در مورد جنگ نرم را عمیق‏تر و جدی‏تر در نظر گرفت، اظهار داشت: متاسفانه با تاکیدهای مقام معظم رهبری، هنوز اساتید و دانشجویان خود را فرماندهان و افسران جنگ نرم نمی‏دانند که انتظار می‏رود اساتید دانشگاه در تحلیل استراتژی دشمن برای دانشجویان پیشقدم باشند تا دانشجویان نیز نقشه راه و نقشه مقابله با دشمن را طراحی کرده و افسری این جنگ نرم را به عهده گیرند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به بیانات چند تن از اساتید دانشگاه تبریز درخصوص تحولات اخیر به‏خصوص درمورد جریانات کشور سوریه، گفت: استکبار جهانی به‏ویژه آمریکا و متحدانش در وارونه نشان دادن تحولات هستند و با تمام ابزارها و دستگاه‏های رسانه‏ای خود ازجمله هالیوود سعی در تغییر و به انحراف کشیدن افکار مخاطبان و گروه‏های هدف خود دارند.

 

حجت‏الاسلام نظری در این کرسی با نشان دادن صحنه‏هایی از فیلم‏های کارگردانی شده توسط هالیوود به تبیین و بسط چگونگی تزریق افکار و مفاهیم غلط در بین جوانان کشورهای هدف -اسلامی- پرداخت و ادامه داد: دشمن با تصویرسازی‏های دروغین و تحریف افکار عمومی سعی در سلطه و غلبه بر کشورهای بیدار دارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات