۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۰۶۲

پیکر حجت الاسلام والمسلمین فتاحی در مشگین شهر تشییع شد

خرگزاری رسا ـ پیکر حجت الاسلام والمسلمین فتاحی، از علمای برجسته استان اردبیل امروز با حضور اقشار مختلف مردم عالم‌پرور مشگین‌شهر تشییع و به خاک سپرده شد.
پیکر حجت الاسلام والمسلمین فتاحی در مشگین شهر تشییع شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، پیکر حجت الاسلام والمسلمین سید سلیمان فتاحی، از علمای برجسته استان امروز با قرائت پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و با حضور آیت الله سیدابراهیم سیدحاتمی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و همچنین اقشار مختلف مردم عالم‌پرور مشگین‌شهر تشییع و به خاک سپرده شد.

 

این مراسم که با حضور طلاب، اساتید و علمای حوزه های علمیه استان اردبیل همراه بود، از مقابل بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) مشگین شهر آغاز و پس از اقامه نماز از سوی آیت الله سیدحاتمی به خاک سپرده شد.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز با انتشار پیامی این مصیبت وارده را به اهالی شهرستان مشگین شهر و منطقه مغان تسلیت گفت. در این پیام تسلیت آمده است: عمق نفوذ و مرجعیت این عالم جلیل‌القدر به مثابه پناهگاه و مرجع معنوی علاقمندانی بود که سعی می‌کردند از این شخصیت الگو بگیرند و بی‌شک حاصل عمر این عالم ربانی تهذیب نفس، حیات زاهدانه و سلوک مشفقانه آن بزرگوار در کنار انتساب به سلسله جلیله سیادت و خاندان عصمت و طهارت است.

 

در پیام امام جمعه اردبیل آمده است: این عالم ربانی همچون اجداد خود و به شهادت همگان به قاعده علمای سلف زی روحانیت خود را به آلودگی دنیوی نیالود و مجاهدت آن مرحوم در دوران سخت منتهی به پیروزی انقلاب و علاقه وافر به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب از صفحات روشن تاریخ حیات مبارک آن مرحوم است.

 

در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانب فقدان این شخصیت ورع را که دیدارش همواره شوق آخرت برمی‌انگیخت به عموم محبان و علاقمندان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت گفته و برای اهالی استان به ویژه مردم مشگین‌شهر و مغان و بستگان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض کرده و علو درجات و حشر آن عزیز را با اجداد طاهرش مسئلت می‌دارم.

 

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین سیدسلیمان فتاحی از علمای برجسته سرشناس شهر مشگین‌شهر در 24 شهریور سال 1299 در این شهر دیده به جهان گشود و تحصیلات حوزوی خود را در شهرهای مقدس قم و نجف گذراند و سپس به زادگاهش بازگشت.

 

به دنبال رحلت آن عالم ربانی، شهرستان مشگین‌شهر حالتی نیمه تعطیل به خود گرفته و مجالس عزاداری و سوگواری در مساجد و تکایای این شهر برپاست./935/پ203/ب

ارسال نظرات