۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۱۳۸۰۹۱
آیت الله مکارم شیرازی:

دوگانگی در حوزه مورد قبول نیست/استقلال حوزه باید حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، وجود هرگونه دوگانگی را در حوزه های علمیه مضر و غیر قابل توجیه خواند و از تمام حوزویان خواست برای اعتلای بیش از پیش حوزه و انجام رسالت های محوله تلاش کنند.
ديدار اعضاي شوراي عالي حوزه‎هاي علميه با آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه یکشنبه در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه که در بیت این مرجع تقلید برگزار شد، با ابراز خرسندی از تشکیل شورای عالی و تعیین مدیر حوزه، تاکید کرد: حوزه های علمیه سراسر کشور چشم به این شورا دوخته اند، هرچند عقیده مقام معظم رهبری هم این است که حوزه های شهرستان های باید استقلال خود را حفظ کنند و امام هم به ما می فرمودند که استقلال حوزه های علمیه شهرستان ها بایستی محفوظ بماند، اما به هر حال شورای عالی پناهگاه حوزه های علمیه سراسر کشور است.
وی وظیفه این شورا را سنگین ارزیابی و خاطرنشان کرد: مراجع، علما و اساتید همه باید کمک کنند تا شورای عالی حوزه بتواند این مسؤولیت را به درستی انجام دهد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به مساله استقلال حوزه و ارتباط آن با منابع مالی دولت، گفت: باید کاری کنیم که شورای عالی و تمام حوزه های علمیه روی پای خود بایستند تا بتوانند دیدگاه های خود را در مسائل مختلف مطرح و بیان کنند.
وی وابستگی حوزه و نهادهای حوزوی به دولت را مضر ارزیابی و بر ضرورت حفظ استقلال حوزه های علمیه تاکید کرد.
این مرجع تقلید اعضای شورای عالی و مسؤولان و دست اندرکاران مرکز مدیریت حوزه های علمیه را به برقراری ارتباط قوی تر با مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب توصیه کرد. 
وی در ادامه دروس حوزه را قوی خواند و با تاکید بر تقویت این بعد، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که باید به نحوی حل شود مساله نظارت و حضور و غیاب است؛ چراکه عدم توجه به این مساله کاستی هایی را برای حوزه به دنبال داشته و خواهد داشت.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین بخش های مختلف حوزه، اساتید و فضلا را به وحدت و همدلی بیش از پیش برای اعتلای حوزه، تقویت امور جهت انجام رسالت های محوله توصیه و هرگونه دوگانگی در حوزه را غیر قابل قبول ارزیابی و تصریح کرد: هیچ گونه دوگانگی در حوزه از نظر ما قابل قبول نیست. /924/پ202/ج
ارسال نظرات