۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۳۸۱۳۲

آیت الله‌ علم‌الهدی در جمع زلزله‌زدگان ارسباران حضور یافت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با حضور در مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کرد.
آْيت الله سيد احمد علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله علم‌الهدی، نماینده مردم مشهد در خبرگان رهبری، امروز با حضور در مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان ضمن دیدار با بازماندگان زلزله 21 مرداد ارسباران، خواستار صبر و شکیبایی از خداوند متعال برای حادثه‌دیدگان شد.

 

وی در جمع اهالی روستای شخملو از توابع شهرستان ورزقان ضمن دیدار چهره به چهره با مردم منطقه، امدادرسانی عموم مردم و دولت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: نباید به وضعیت موجود اکتفا کرد، چنین چادرهایی قابلیت اسکان در شرایط فعلی را ندارند.

 

امام جمعه مشهد با تأکید بر تسریع در احداث خانه‌های مردم زلزله‌زده و اسکان قطعی بازماندگان تصریح کرد: چادرهای اسکان موقتی که در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است، با فرا رسیدن زودرس فصل سرما دراین منطقه دیگر کارایی نخواهند داشت.

 

آیت الله علم‌الهدی همچنین در جمع اهالی روستای زلزله‌زده زینگ‌آباد شهرستان ورزقان، از عموم بازماندگان زلزله اخیر آذربایجان خواست تا در مقابل مشیت الهی، صبر و توکل داشته باشند و افزود: دولتمردان نیز بایستی نسبت به نجابت و صبوری مردم این منطقه احترام گذاشته و در روند احداث خانه های تخریب شده سرعت عمل داشته باشد.

 

وی با بیان این‌که حجم خسارات وارده و گستردگی مناطق زلزله‌زده روند امدادرسانی و احداث خانه‌های مردم را با کمی مشکل رو به رو کرده است، گفت: با این حال دولت نهایت تلاش خود را برای جلب رضایت مردم داشته و تا اسکان قطعی تمامی بازماندگان خواهد داشت.

 

نماینده خبرگان رهبری در پایان افزود: مردم مشهد و خراسان نیز با ابراز همدردی با مردم آذربایجان، با ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی خود، با هموطنان آذری شمال غرب کشور ابراز همدردی کرده اند.

 

گفتنی است، آیت الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد از دیگر مناطق شهری و روستایی ارسباران بازدید کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات