۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۱۳۸۱۳۳
تولیت آستانه مقدسه:

احیای فریضه امر به معروف نیازمند کار فرهنگی گسترده است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی دانست و گفت: همه مردم در احیای این فریضه الهی سهیم هستند و در استای اصلاح جامعه باید گام بردارند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع) سخنراني سيدمحمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم در گرهمایی مسؤولان و پرسنل نیروی انتظامی و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان قم که امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، هدف از برگزاری جلسات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را دوری از آسیب‌های پیش روی این ستاد و کمک به تقویت فکری و اجرایی آن عنوان کرد.
رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم بر ضرورت کار اجرایی در کنار امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و ابراز داشت: این اقدام بزرگ نیازمند کار فرهنگی گسترده است و باید نیروها در این زمینه نیز اقدامات مؤثری را انجام دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی به کار بردن سخن درست و برخورد مناسب با مردم را یکی از ویژگی‌های مهم در تأثیرگذاری این فریضه الهی خواند و اظهار کرد: وقتی سخن دارای این ویژگی ها باشد از آفات و کذب به دور است و تأثیر بیشتری در مخاطب می گذارد.
امام جمعه قم با اشاره به آیات قرآن اجر و پاداش آمران به معروف و ناهیان از منکر را مورد توجه قرار داد و گفت: اگر کسی در راستای اصلاح جامعه از فساد گام بردارد خداوند اعمال او را اصلاح کرده و گناهانش را می بخشد.
وی با بیان این‌که زبان همان گونه که جزو پر برکت ترین اعضای بدن است و وسیله‌ای برای طاعت و دعوت جامعه به اصلاح است، خطرناک ترین و پرگناه ترین عضو بدن نیز هست، ابراز کرد: علمای اخلاق سی گناه کبیره برای زبان برشمرده‌اند.
رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم در ادامه با بیان این‌که دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک شغل همگانی است، اظهار داشت: همه مردم در احیای این فریضه الهی سهیم هستند و در استای اصلاح جامعه باید گام بردارند.
امام جمعه قم تقوای الهی، تذکر از روی علم و آگاهی، کلام محکم و استوار، الفاظ صریح، گویا و قابل فهم، چینش صحیح کلمات و جمله بندی رسا و خالی از ابهام را از عوامل تأثیرگذار در امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.
وی عامل بودن شخص آمر را از ویژگی‌های مهم در اجرای این فرضه الهی توصیف کرد و گفت: انبیای الهی به خاطر این‌که با مردم خوب سخن می گفتند در انجام وظایف خود موفق بودند.
امام جمعه قم به آمران به معروف و ناهیان از منکر توصیه کرد: به گونه‌ای به مردم تذکر دهید تا آنها برای انجام فرامین الهی رغبت پیدا کنند و رفتار شما تأثیر گذار در مردم باشد.
وی با بیان‌این‌که خدا برای هر کاری ضابطه‌ای قرار داده است، خاطرنشان کرد: برای اصلاح جامعه نمی توان به هر اقدامی دست زد و باید طبق قوانین و مقررات عمل کرد تا تأثیر آن کار در جامعه بهتر ظاهر شود.
رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم، نیروی انتظامی را بازوی قدرتمند نظام اسلامی برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: این مقام والایی است که باید در راه آن مجاهدت کرد و نیروی انتظامی نماینده نظام، انقلاب و پاسدار دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی است./927/پ202/ج
ارسال نظرات