۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۳۸۲۰۵

دور باطل اتحادیه اروپا در تحریم ایران

خبرگزاری رسا ـ در حالی که فشارها و تحریم های استکبار جهانی و غرب علیه جمهوری اسلامی ایران نتوانسته است، مانع موفقیت های نظام اسلامی شود، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار تشدید تحریم ها و اعمال مجازات های جدید علیه ایران شدند.
اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، به نقل از شبکه من و تو وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست خود در قبرس با موضع گیری هماهنگ خویش خواستار تشدید تحریم ها علیه ایران شدند.


گیدو وستروله وزیر امور خارجه آلمان گفت: هیچکدام از کشور های اروپائی نمی توانند بپذیرند که ایران برای خود وقت بخرد چنان که تا الان این کار را انجام داده است. تمام کشورهای عضو موافق افزایش تحریم ها علیه ایران هستند.


وزیر امور خارجه بلژیک بدون این که اشاره ای به آثار منفی تحریم ایران بر اقتصاد بحران زده غرب بکند، گفت: اگر تا اواسط ماه اکتبر تحولی در موضع دولت ایران صورت نگیرد مجازات های جدیدی علیه این کشور به اجرا گذاشته خواهد شد؛


وزیر امور خارجه فرانسه نیز که بحران بیکاری و اقتصادی در کشورش زبانزد خاص و عام است، تصریح کرد: مجازات های جدید بخش های بازرگانی، مالی و نفتی ایران را هدف قرار خواهند داد.


من و تو مدعی شد: اتحادیه اروپا قصد دارد خواستار مجازات های جدید از سوی شورای امنیت علیه ایران شود.

 

سخنان وزرای خارجه اتحادیه اروپا در حالی بیان می شود که هنوز دور جدید گفت وگوهای کاترین اشتون نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی که قرار بود اواخر ماه اوت صورت بگیرد انجام نگرفته است.

 

تحریم های به اصطلاح فلج کننده غرب علیه جمهوری اسلامی ایران در حالی است که برنامه هسته ای ایران با مقاومت و پایداری مردم و مسؤولان به مسیر موفقیت آمیز خود ادامه می دهد و از سویی دیگر بسیاری از شرکت ها و کشورها نیز به دلیل هراس از پیامدهای ناگوار بی نصیب ماندن از نفت ایران، از تحریم مستثنی شده اند.

 

از سویی دیگر برغم تمام موارد فوق، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که مجازات ها علیه ایران و سوریه به زیان شرکت ها و بانک های روسی تمام می شود و تلویحاً از پذیرش این مجازات ها سرباز زده بود./9161/ت302/ج
 

ارسال نظرات