۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۳۸۲۲۶
رییس قوه قضاییه:

ثمرات جلسه سران قوا روز‌های آینده ظاهر خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضاییه گفت: من امیدوارم با توجه به بحث‌ها و راهکارهایی که در جلسه امروز سران قوا مطرح شد، ان شاءالله در روزهای آینده ثمرات این جلسه ظاهر خواهد شد.
جلسه مشترک سران قوا به ميزباني آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه، عصر امروز در پایان جلسه سران قوا در جمع خبرنگاران، با اشاره به مسائل مطرح شده داخلی و خارجی کشور در جلسه امروز سران قوای سه‌گانه تصریح کرد: امروز راجع به بحث‌ ارز و مشکلات مربوط به آن، بحث‌های مهمی مطرح و تصمیماتی مهمی اتخاذ شد که اجرای آن با دولت و بانک مرکزی است و دولت محترم در بهبود وضعیت ارز در تلاش است و امیدوارم که به سرعت وضع ارز بهبود پیدا کند.

وی در ادامه افزود: من امیدوارم با توجه به بحث‌ها و راهکارهایی که در جلسه امروز سران قوا مطرح شد، ان شاءالله در روزهای آینده ثمرات این جلسه ظاهر خواهد شد.

رییس قوه قضاییه با تأکید بر این که اصولاً جلسات سران قوا،‌ جلسات خوبی است، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های این جلسات این است که در یک جمع خیلی محدود، سران قوا،‌ مشکلات تعاملی بین دستگاه‌های مربوطه، مسائل داخلی و خارجی کشور، در حد محدودی که قابل طرح است را بررسی می‌کنند و این موضوع به نزدیک‌تر شدن نظرات رؤسای قوا کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: در این جلسه صحبت‌های خوبی برای هماهنگی‌های لازم بین قوا شد و من امیدوارم در آینده با تلاش قوای سه گانه، روابط وضعیت خوبی پیدا کند.

آیت الله آملی لاریجانی در پاسخ به این پرسش که خروجی جلسات سران سه قوه چیست، اظهار داشت: در این جلسات، چیزی مصوب نمی‌شود که به لحاظ قانونی بخواهد اجرایی گردد و چون قوای سه گانه در کشور به حسب قانون اساسی وظایف خودشان را دارند،‌ بنا نیست این جلسه مصوبه‌ای برای اجرا داشته باشد.

وی در ادامه افزود: طبیعتاً وقتی رؤسای قوای سه گانه دور هم جمع می‌شوند،‌ می‌توانند پاره‌ای از مشکلات را که در اثر برخی ناهماهنگی‌های بین دستگاه‌ها ایجاد می‌شود و یا هماهنگی‌های لازم برای انجام یک کار مهم صورت می‌گیرند، مطرح کرده و مورد بررسی قرار دهند.

رییس قوه قضاییه در پایان، در پاسخ به این پرسش که آیا درباره پرونده‌های مشترک بین دولت و قوه قضاییه در این جلسه صحبتی شد، تصریح کرد: به این شکل که شما می‌گویید،‌ مطرح نشد ولی اگر برخی توقعات از دستگاه قضایی باشد، مورد بررسی قرار می‌گیرد و ممکن است در مورد پرونده‌های مشترک به تناسب سخن، صحبت‌هایی پیش بیاید و توضیحاتی هم داده شود ولی حتماً این توضیحات به روشن شدن پاره‌ای از مشکلات کمک می‌کند./958/پ202/ج

ارسال نظرات