۲۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۱۳۸۲۵۰
مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل:

تقویت شناخت جامعه نسبت به سیره امام صادق رسالت امروز حوزه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که جامعه امروز ما بیش از هر زمانی نیازمند بصیرت و آگاهی نسبت به شخصیت ارزنده امام صادق(ع) و نقش والای این امام بزرگوار در ترویج مکتب تشیع است، گفت: رسالت حوزه در جهان تحقق این مسأله بسیار سنگین است.
حجت الاسلام موسي رجايي، مدير حوزه علميه امام حسن عسکري آمل

 

حجت الاسلام موسی رجایی، مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که این امام همام در یک شرایط استثنایی از نظر فرهنگی قرار داشت، خاطرنشان کرد: بعد از حادثه عاشورا و خفقانی که از طرف حکومت بنی امیه به وجود آمد عمدتاً کارهای سیاسی به خاطر وجود تنگناها نمی توانست صورت گیرد که امام صادق(ع) و امام باقر(ع) با رویکردی فرهنگی کار خود را انجام می دادند.


وی با بیان این که امام صادق(ع) و امام باقر(ع) نقش ارزنده ای در راستای احیای اسلام راستین داشتند، تصریح کرد: این دو امام بزرگوار همت والایی را در راستای تبیین دین مبین اسلام انجام دادند.


مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که امام صادق(ع) در رشته های مختلف فقه، کلام و ریاضیات شاگرد داشتند، یادآورشد: بدین سبب است که مذهب ما به عنوان شیعه جعفری نامگذاری شده است.


حجت الاسلام رجایی با بیان این که کار گسترده امام صادق(ع) در مذهب تسنن نیز تاثیرگذار بوده است، گفت: اهل سنت پس از آنکه چهار مذهب را معرفی می کنند مذهب پنجمی را هم به عنوان مذهب جعفری نام می برند.


وی گفت: با توجه به نقش عظیم و ارزنده این امام گرانقدر در بسط و گسترش علوم، امروز نیز حوزه های علمیه به عنوان حوزه های علمیه امام صادق(ع) شناخته شده اند.


مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که امام صادق(ع) در زمان خود با توجه به علوم موجود اقدام به تربیت شاگردان کردند، خاطرنشان کرد: امروز هم ضرورت دارد تا حوزه های علمیه از همان شیوه و با توجه به گسترش علوم بهره گیرند.


حجت الاسلام رجایی با تاکید بر این که حوزه های علمیه بهترین مکان برای ترویج سیره امام صادق(ع) می باشد، یادآور شد: حوزه های علمیه باید تلاش کنند تا در رشته های مختلفی که مردم با آن سروکار دارند وارد عمل شده تا بتوانند در جهان امروز نیز به عنوان مبلغ دین مبین اسلام باشند.


وی گفت: حوزه های علمیه نیز در این راستا حرکت را آغاز کرده اند و مشاهده می شود که در کنار دروس اصلی حوزه به دروس جنبی چون روان شناسی، جامعه شناسی و تربیت پرداخته می شود.


مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل در پایان با بیان این که جامعه امروز ما بیش از هر زمانی نیازمند بصیرت و آگاهی نسبت به شخصیت ارزنده امام صادق(ع) و نقش والای این امام بزرگوار در ترویج مکتب تشیع است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه باید در راستای شناساندن هر چه بیشتر این امام همام تلاشی شایسته داشته باشند./950/ت302/ب

ارسال نظرات