۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۳۸۲۵۷
صالحی در دیدار آیت الله شبستری:

وزارت خارجه پیگیر تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب در اجلاس عدم تعهد است

خبرگزاری رسا ـ وزیر امور خارجه کشورمان گفت: یکی از مهم ترین راهبردهای وزارت امور خارجه پس از برگزاری اجلاس نم، پیگیر تحقق توصیه‌های ایشان در راستای احیای جایگاه و نقش جنبش عدم تعهد است.
علي اكبر صالحي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به استان آذربایجان‌شرقی و پس از بازدید از مناطق زلزله‌زده ارسباران با حضور در بیت امام جمعه تبریز، با آیت الله مجتهدشبستری دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

وی در این دیدار که با حضور آیت الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد همراه بود، به ارائه گزارشی از روند برگزاری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران پرداخت و اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان به دنبال انزوای ایران در عرصه‌های مختلف سیاسی و دیپلماسی بودند، برگزاری موفق اجلاس نم نشان داد که منزوی واقعی خود غربی‌ها هستند.

 

صالحی با بیان این‌که رایزنی‌های دستگاه دیپلماسی کشور در طول این اجلاس با سران عالی‎رتبه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد با نتایج بسیار ارزنده‌ای همراه بوده است، خاطرنشان کرد: ریاست سه ساله ایران بر جنبش عدم تعهد که بزرگ ترین نهاد پس از سازمان ملل متحد در سطح دنیا است، فرصتی برای نقش‌آفرینی کشور در عرصه‌های سیاست خارجی و بین‌المللی است.

 

وزیر امور خارجه با اشاره به استقبال سران کشورهای مختلف برای حضور در اجلاس نم گفت: با وجود جوسازی‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی آمریکا و ایادی غربی‌اش علیه ایران و نشست شانزدهم جنبش عدم تعهد، حضور بی‌سابقه سران عالی رتبه به‌ویژه دبیرکل سازمان ملل اثبات کرد که ایران جایگاهی ارزنده و مهم در معادلات سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

 

وی با بیان این‌که رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری در اجلاس با استقبال شرکت کنندگان همراه بوده است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین راهبردهای وزارت امور خارجه پس از برگزاری اجلاس نم، پیگیر تحقق توصیه‌های ایشان در راستای احیای جایگاه و نقش جنبش عدم تعهد است.

 

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی کشور پرداخت و اظهار داشت: وزارت امور خارجه با رصد تمامی جریانات و حوادث منطقه‌ای و بین‌المللی، همواره موضعی بر اساس حکمت، عزت و اقتدار در جهت حفط منافع ملی و نظام اسلامی اتخاذ کرده است.

 

وزیر امور خارجه با تاکید بر این‌که سیاست دستگاه دیپلماسی کشور گسترش و توسعه روابط سیاسی با تمامی کشورهای جهان به جز رژیم غاصب صهیونیستی است، اظهار داشت: موضع نظام اسلامی ایران همواره شفاف، صریح و بر اساس صلح و دوستی با ملت‌ها و دولت‌های جهان بوده است.

 

وی همچنین با تقدیر از مواضع اصولی و دقیق آیت الله مجتهدشبستری نسبت به جریانات مختلف کشورهای همسایه گفت: وزارت امور خارجه همواره دیدگاه‌ها و نکته نظرات علما، مراجع عظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی را مورد توجه ویژه قرار داده است، چراکه معتقدیم روحانیت همواره در جهت منافع ملی و اسلامی حرکت می کند./935/پ202/ج

ارسال نظرات