۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۳۸۲۹۶
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

رمز طلبگی تولید و ترویج علم است/ در تبلیغ زکات کوتاهی کرده ایم

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان تهران رمز طلبگی را تولید و ترویج علم دانست و گفت: طلاب جوان با تبلیغ و ترویج علوم و معارف برتر می توانند معنویت را در جامعه فراگیر کنند.
حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه علميه تهران حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي در مراسم آغاز سال تحصيلي حوزه علميه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، صبح امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی 92-91 حوزه علمیه استان تهران که در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد با اعلام این که در ترویج و تبلیغ احکام دین باید تلاش و اهتمام بیشتری کنیم گفت: در تبلیغ امر زکات تا کنون کوتاهی های زیادی داشته ایم به طوری که امسال با تبلیغ امر زکات یکصد میلیون تومان زکات از کشاورزان دریافت شده و این میزان نسبت به ظرفیت های کشور بسیار بد است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با توصیه به ترویج و تبلیغ احکام دین از آغاز طلبگی اظهار داشت: تبلیغ فقهی، کاری تخصصی است ولی ترویج و نشر معارف و احکام دینی برای روحانیان از همان ابتدای طلبگی ضروری است و طلاب جوان می توانند در هرجا و هر فرصتی برای تبلیغ دین بهره گیرند.

رییس ستاد اقامه نماز در ادامه افزود: این کار باعث می شود در پذیرش رسالت خطیر طلبگی و ترویج دین ثابت قدم بوده و تردیدها در شما بی اثر گردد.

وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن قرآن در دروس حوزوی گفت: قرآن کریم پاسخگوی همه سئوالات و نیازهای بشریت است و توجه و اهتمام به این کتاب الهی و همچنین نهج البلاغه سعادت و تعالی ما را در پی دارد چرا که نسبت به قرآن هنوز بالغ نشده ایم.

رییس موسسه درسهایی از قرآن تصریح کرد: در خطبه ها و تبلیغ های خود ساده گویی را سرلوحه قرار داده و سعی کنیم بار حرف هایمان قرآنی باشد ضمن این که ترویج خنده حلال و خوشحال کردن مردم را هم باید جدی گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خطاب به طلاب جوان و تازه ورود به مدارس علمیه گفت: رمز طلبگی تولید و ترویج علم است و شما طلاب جوان با تبلیغ و ترویج علوم و معارف برتر که همان احکام دین مقدس اسلام است، می توانید معنویت را در جامعه فراگیر کنید.

وی «کم کردن تعطیلات» «بهره گیری از لحظه لحظه اوقات» «پرهیز از وقت گذاشتن زیاد برای برنامه های رادیو و تلویزیون» «خوب و بادقت و انگیزه درس خواندن» «انس با قرآن» را راه پیشرفت در طلبگی دانست و گفت: قرآن همانند خورشید متعلق به همه اعصار و دوران بوده و رمز تعالی و سعادت شما طلاب در انس با قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمن قرائتی در پایان خواستار اجباری شدن هجرت روحانیان شد و گفت: هجرت و سفر طلاب به شهرهای دیگر و روستاها باعث می شود خلا  حضور روحانیان در اقصی نقاط کشور مرتفع شده و روحانیان در همه مناطق مورد نیاز مستقر شوند./959/پ202/ص

ارسال نظرات