۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۳۸۳۰۳
دبیر همایش ملی علامه محمدتقی آملی:

بزرگداشت علما و فقها، ترویج خدامحوری در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش ملی بزرگداشت علامه محمد تقی آملی، گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه را مسأله ای ضروری دانست و گفت: بزرگداشت علما و فقها، ترویج خدامحوری در جامعه اسلامی است.
علامه محمد تقي آملي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، محمد محمدی، دبیر همایش ملی علامه محمدتقی آملی امروز در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی همایش ملی علامه محمدتقی آملی که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با بیان این که این همایش یک فرصتی ارزنده برای شهرستان است، گفت: این شخصیت بزرگوار در همه زمینه ها از ارزش و مقام والایی برخوردار است و باید ابعاد شخصیتی این عالم ارزشمند به سراسر میهن ایران شناسانده شود.


وی با اشاره به این که بزرگداشت علما و فقها، ترویج خدامحوری در جامعه اسلامی است، یادآور شد: باید از داشته های گران قدر خود به منظور آشنایی بیش از پیش جوانان با عالمان بهره گیریم که این امر ثمرات فراوانی را برای ترویج فرهنگ جامعه براساس تعالیم والای اسلامی خواهد داشت.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل، گسترش اندیشه های علما و فقها در جامعه را مسأله ای ضروری دانست و گفت: جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری بیشتری از اندیشه های متعالی علما و مراجع بزرگ هستند تا بتوانند در برابر تهاجم گسترده فرهنگی ایستادگی کنند.


محمدی با بیان این که علامه محمدتقی آملی شخصیت کم نظیری است، گفت: شخصیت های بزرگی همچون علامه حسن زاده آملی و حضرت آیت الله جوادی آملی که افتخارات ارزنده جهان تشیع هستند در محضر ایشان افتخار شاگردی را داشتند.


 وی گفت: این همایش ها موجب می شود تا ما بفهمیم که به چه میزان معرفت، در راستای تکریم و گرامیداشت این بزرگان خواهیم داشت که باید همه سعی و تلاش خود را در این راستا مصروف داریم.


دبیر همایش ملی علامه محمدتقی آملی با بیان این که هدف از برگزاری چنین همایش هایی این است که دیانت و خدا محوری را به نسل امروز جامعه نشان دهیم و از آن برای تجربه اندوزی آیندگان بهره گیریم، گفت: اگر فرهنگ جامعه بر مبنای  اخلاق بنا نشود پوچ و بی فایده بوده و نتیجه ای را در بر نخواهد داشت که بدین منظور باید در راستای ترویج اخلاق اسلامی در جامعه همت والایی صورت گیرد.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از آمادگی کامل شهرستان برای برگزاری این همایش خبر داد و گفت: همایش ملی علامه محمدتقی آملی، ششم مهر در سالن همایش های دانشگاه شمال آمل برگزار می شود.

 

وی با بیان این که چهره های شاخص حوزوی و دانشگاهی از سراسر کشور در این همایش حضور خواهند داشت،گفت: این همایش در دو نوبت صبح و عصر و با پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی همراه خواهد بود.


محمدی با بیان این که  مستند زندگی علامه محمدتقی آملی در دست ساخت است، خاطرنشان کرد: این مستند که در آن زندگی این  عالم گرانقدر به تصویر کشیده شده است در روز همایش به نمایش گذاشته خواهد شد و مستند دیگری نیز به منظور پخش در سیمای جمهوری اسلامی ایران در دست تهیه است.
 
گفتنی است، همایش ملی علامه محمدتقی آملی به همت بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسرا و شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل برگزار می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات