۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۰۶
متولی مدرسه علمیه امام صادق اهواز:

منش امام صادق نماد وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی با تأکید بر این که تفرقه، فتنه و شورش از ویژگی های وضعیت سیاسی در زمان امام ششم(ع) بود، تصریح کرد: برخی از احزاب و شخصیت های معاند و ملحد درصدد بودند که وحدت اسلامی را از بین ببرند، اما امام صادق(ع) با روشن گری ها، تدریس و تعلیم و نقل اقوال پیامبراکرم(ص) همواره در راستای حفظ وحدت اسلامی تلاش می کرد.
آيت الله سيد طيب موسوي
متولي مدرسه علميه امام صادق(ع) اهواز

 

 آیت الله سید طیب موسوی، متولی مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع)، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام صادق(ع)، ابراز داشت: شخصیت وحدانیت امام صادق(ع) در قرن دوم هجری مثال زدنی بود.

وی به تأسیس حوزه علمیه از سوی رییس مذهب جعفری و تحصیل هزاران نفر در آن اشاره کرد و افزود: جامعه علمی حضرت امام جعفرصادق(ع) شاگردان بی دین و غیر مسلمان را نیز تربیت می کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خوزستان با اشاره به تحسین این امام همام از سوی بزرگان، علما و پیشوایان فقه و حدیث مسلمانان، عنوان داشت: اعلام افتخار شاگردی امام صادق(ع) از سوی علمای بزرگ اهل سنت نشان از حقانیت مذهب جعفری است.

وی بیان داشت: مالک ابن انس، نعمان ابن ....، ابن حجر حیثمی، یحی ابن سعید، ابن جریح، صوفیان صوری، صوفیان ابن عیینه از جمله علمایی هستند که از امام صادق(ع) نقل حدیث کرده و افتخار شاگردی ایشان را داشتند.

آیت الله موسوی با تأکید بر این که تفرقه، فتنه و شورش از ویژگی های وضعیت سیاسی در زمان امام ششم(ع) بود، تصریح کرد: برخی از احزاب و شخصیت های معاند و ملحد درصدد بودند که وحدت اسلامی را از بین ببرند، اما امام صادق(ع) با روشن گری ها، تدریس و تعلیم و نقل اقوال پیامبراکرم(ص) همواره در راستای حفظ وحدت اسلامی تلاش می کرد.

وی در پایان سخنانش به ضرورت استفاده از اندیشه های امام صادق(ع) برای ایجاد وحدت اسلامی و الگوپذیری مسلمانان به ویژه شیعیان از این اندیشه ها تأکید کرد./9463/ت302/ب

ارسال نظرات