۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۸۳۱۱
حسین شریعتمداری:

جبهه پایداری و متحد باید در کنار هم قرار گیرند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤو روزنامه کیهان تاکید کرد: جبهه پایداری و متحد براساس آموزه‌های و اصول انقلاب باید در کنار هم قرار بگیرند و نگاه و موضع ما از ابتدا نیز همین نکته بوده است
دوره تخصصي بصيرت سياسي طلاب نخبه سراسر کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری،‌ مدیر مسؤول روزنامه کیهان و نماینده ولی فقیه در مؤسسه کیهان، صبح امروز در دوره بصیرت سیاسی طلاب نخبه کشور که در دانشگاه عباسپور تهران برگزار شد، با اشاره به برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران، تصریح کرد: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران یک رخداد مهم، پیروزی بزرگ، نمایش اقتدار و قدرت جمهوری اسلامی ایران بود و دشمن و رژیم صهیونیستی با فرستادن گروه‌های مختلف برای منصرف کردن سران کشورهای غیرمتعهدها به ویژه مرسی و بان کی مون از حضور در اجلاس تهران، با حضور اکثریت سران کشورها،‌ این پروژه دشمن با شکست مواجه شد.

وی در ادامه افزود: این اجلاس در حالی برگزار شد که از زمان برگزاری اجلاس قبلی تا این اجلاس، رویدادهای مهمی در سطح جهانی و منطقه اتفاق افتاده بود و این موضوع اهمیت اجلاس تهران را دوچندان کرده بود و کشور ما توانست مواضع خود را در خصوص بیداری اسلامی، بحران مالی اروپا و آمریکا، جنبش وال استریت و پیشرفت‌های ایران در 33سال گذشته،‌ برای سران کشورهای عدم تعهد به طور کامل تبیین کند و در آینده می‌تواند ابتکار عمل را به دست گرفته و این مسائل را به خوبی مدیریت کند.

شریعتمداری با اشاره به پوشش خبری رسانه‌‌ای دشمن در اجلاس عدم تعهد ابراز داشت: برخی رسانه‌های خارجی و رژیم صهیونیستی، از برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران، نگرانی شدید را برای مخاطبان خود القا می‌کردند و این اجلاس را کم اهمیت جلوه می‌دادند و چون نمی‌توانستند نکات برجسته این اجلاس را بگویند، انگشت روی نقطه ایده‌آل اجلاس می‌گذاشتند و می‌گفتند که همه سران کشورهای عدم تعهد در این اجلاس شرکت نکرده‌اند،‌ در صورتی که در هیچ دوره‌ای همه سران، شرکت نکرده بودند.

وی با اشاره به عصبانیت نتانیاهو از حضور مرسی در اجلاس تهران افزود: نتانیاهو با عصانیت می‌گفت: «ساده اندیشی نکنید، رفتن مرسی به ایران یعنی قطع رابطه مصر آینده با آمریکا.» و در جای دیگر خطاب به بان کی مون گفته بود: «آقای بان کی مون! شما رفتید و در اجلاس شرکت کردید و در حضور شما از اسرائیل به گرگ درنده، تعبیر کردند و آن را رژیم جعلی نامیدند و درباره محو آن صحبت کردند، ولی شما سکوت کردید!»

وی در ادامه افزود: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها طبیعتاً هزینه داشت ولی از حق نگذریم که مسؤولان برگزار کننده، حداکثر صرفه جویی را در برپایی اجلاس داشتند، تاجایی که ماشین‌های تشریفات اجلاس، خریداری نشده و اجاره‌ای بود.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به وابستگی موسوی به غرب اظهار داشت: ما از 12سال پیش می‌دانستیم که میرحسین موسوی با بیرون از کشور در ارتباط است و به برخی از مراکز هم گفتیم، ولی توجهی نکردند و برای این ادعا، شواهد و قرائن داشتیم؛ وقتی خاتمی در انتخابات 88اعلام کاندیداتوری کرد و همه گروه‌های اصلاح طلب از او حمایت کردند، ما همان موقع گفتیم که وی نامزد واقعی اصلاح‌طلبان نیست و کس دیگری نامزد اصلی انتخابات است و شواهدی نیز بر این مساله داشتیم.

کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم

حسین شریعتمداری در پاسخ به سؤالی درباره کاندیداتوری خود برای انتخابات آینده ریاست جمهوری و کاندیداهای احتمالی دیگر گفت: بنده قصد ندارم که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بشوم و بین کسانی که احتمال کاندیداتوری آنها وجود دارد،‌ برخی به وضوح اعلام نکرده‌اند، ولی شواهد نشان می‌دهد که آمادگی دارند و برخی هم گفته‌اند که اگر تکلیف شود، میاییم و ستاد انتخاباتی برخی هم راه افتاده است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به علت پیش‌بینی‌های روزنامه کیهان خاطر نشان کرد: پیش بینی‌های کیهان علت‌های متفاوتی دارد که یکی از آنها این است که بچه حزب اللهی‌ها همه جا هستند و همه جا حضور دارند و دیگری این که ما اخبار را به خوبی تحلیل می‌کنیم و سره را از ناسره تشخیص می‌دهیم و این اخبار را در کنار اخبار دیگر می‌گذاریم که مطالب دیگر ولو به صورت سایه روشن ظاهر شود.

وی در ادامه افزود: نفوذ به نقاط ضعف دشمن و رصد دقیق اخبار از دیگر علت‌های پیش بینی‌های روزنامه کیهان است. 

ما مخالف جبهه پایداری و جبهه متحد نیستیم

حسین شریعتمداری در پاسخ به این پرسش که آیا شما مخالف جبهه پایداری هستید؟ افزود: ما چه زمانی گفتیم که مخالف جبهه پایداری هستیم! این حرف درست نیست. نگاه و موضع ما از ابتدا همین بود و الآن هم همین است که جبهه پایداری و متحد براساس آموزه‌های و اصول انقلاب باید در کنار هم قرار بگیرند و در زمان انتخابات هم گفتیم که از بین دو لیست، سی نفر انتخاب می‌کنیم و این نشان از حمایت و یا مخالف با دو جبهه نیست./958پ202/ج

ارسال نظرات