۲۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۳۸۴۴۲
حجت الاسلام ذوالنور:

4 هزار و 500 شهید روحانی سند افتخار کشور است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کنگره شهدای روحانی کشور گفت: با برگزاری 24 کنگره شهید روحانی در جای جای کشور تاکنون به 4 هزار و 500 شهید روحانی با سند و مدرک پی برده و اقدام به شناسایی آنها کردیم.
حجت الاسلام مجتبي ذوالنور نماينده سابق ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، دبیر کنگره شهدای روحانی کشور امروز در یادواره بزرگ شهدای طلبه و روحانی استان اردبیل اظهار داشت: نقش روحانیت در کنار دیگر اقشار جامعه در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، به طوری که 4 هزار و 500 شهید روحانی سند افتخار کشور است.

 

وی خاطرنشان کرد: هر چند بنیاد شهید در سال‌های گذشته 2 هزار و 776 شهید روحانی را شناسایی کرده بود، اما ما با برگزاری 24 کنگره شهید روحانی در جای جای کشور تاکنون به 4 هزار و 500 شهید روحانی با سند و مدرک پی برده و اقدام به شناسایی آنها کردیم.

 

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این‌که دوران دفاع مقدس یکی از عرصه های تاثیرگذاری روحانیت بود، گفت: مهمترین تاثیرگذاری این در این عرصه مدیریت کلان دفاع مقدس بود که در این زمینه نقش اصلی برعهده امام راحل بود، مردم و رزمندگان ما تمامی فشارها، سختی ها، هجوم ها و تحریم ها را با لبیک به ندای امام راحل و تبعیت از ولی فقیه با پیروزی پشت سرگذاشتند.

 

دبیر کنگره شهدای روحانی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح رسالت امروز روحانیت پرداخت و اظهار داشت: امروز روحانیت باید با آبرو و موقعیت اجتماعی خود وارد صحنه شده و از مرزهای اعتقادی و ایمان مردم دفاع کند.

 

حجت الاسلام ذوالنور با تاکید بر این‌که روحانیت همواره پیشتاز در عرصه های نبرد حق علیه باطل بوده‌ است، گفت: رمز و راز پیوند ناگسستنی مردم و روحانیت همین حضور بوده است، چنانکه روحانیت همیشه پیشرو و همراه مردم در تحولات بوده است.

 

وی با اشاره به این‌که دشمن بیش از گذشته به نقش روحانیت در نظام اسلامی و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پی برده است، افزود: امروز دشمن به خاطر همین شناخت و آگاهی از نقش مهم روحانیت، این نهاد مقدس را مورد هجمه شدید قرار داده است، امروز دشمن فهمیده است که کجا را هدف قرار دهد.

 

دبیر کنگره شهدای روحانی کشور در ادامه با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی روحانیت، ولایت فقیه و مرجعیت شیعه را در سیبل هدف تهاجمی خود قرار داده است، گفت: نهاد روحانیت بویژه ولایت فقیه عامل ماندگاری و پیروزی نظام بوده است، در حقیقت روحانیت در ایران اسلامی  به‌عنوان ام القری اسلامی در منطقه و کانون الهام بخش بیداری اسلامی و قطب محکم در برابر سکولاریسم مطرح است.

 

وی پایه و ستون انقلاب اسلامی را ولایت فقیه و روحانیت دانست و تصریح کرد: رسالت امروز مردم به‌ویژه روحانیت در مقطع کنونی بسیار حساس‌تر از گذشته است، چراکه دشمن برای براندازی نظام تضعیف ولایت فقیه را هدف اصلی خود قرار داده است، تنها در مسیر این هدف تاکتیک و استراتژی تغییر کرده است.

 

حجت الاسلام ذوالنور محور دیگر تاثیرگذاری روحانیت را فرماندهی تاکتیکی و عملیاتی جنگ دانست و گفت: روحانیان مبلغ و رزمنده در رده های مختلف از فرماندهی لشگر تا گردان حضور داشتند، افزون بر این‌که از طریق نمایندگی های ولی فقیه، عقیدتی سیاسی ها و روابط عمومی ها در جبهه ها نقش آفرین بودند.

 

وی افزود روحانیت در کنار رزم وظیفه تبلیغات و حراست از مرزهای عقیدتی و افزایش روحیه رزمندگان را نیز برعهده داشت، ضمن این‌که در عرصه های تخصصی از جمله تیربار چی، دیده بان، اطلاعات و عملیات، غواصی، خلبان هلی کوپتر، رسته های بهداشت و درمان نیز روحانیت حضور چشم گیری داشت./935/پ202/ن

ارسال نظرات