۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۱۳۸۴۵۸
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

طلاب علوم دینی زینت مکتب جعفری باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین لطیفی گفت: اکنون در شرایطی هستیم که حضرت امام صادق(ع) به هشام‌ها و ابا‌بصیر‌ها و زراره‌ها و محمدبن مسلم‌های خود بیش از همیشه نیاز دارد.
حجت الاسلام محمود لطيفي، مدير استاني جوزه هاي علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام والمسلمین محمود لطیفی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بازگشایی حوزه‌های علمیه در آستانه سالروز شهادت حضرت امام صادق یادآور بار سنگین امانتی است که پیامبران الهی در حراست از آن رنج‌ها بردند و ائمه معصومین در حمایت آن جان خویش نثار نمودند.


وی ادامه داد: امام صادق(ع) برای تبیین و تحلیل و تدریس این مکتب انسان‌ساز پس از پدر بزرگوارش به مدت 34 سال متحمل انواع سختی و مشقت‌ها شد و در نهایت به شهادت رسید و امروز طلاب حوزه‌های علمیه توفیق حفظ و حراست از آن امانت بزرگ و تاریخی را یافته‌اند و باید با عزمی راسخ و تلاش شبانه‌روزی لیاقت پاسداری از آن را به جهانیان نشان دهند.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی تصریح کرد: امروز اسلام ناب محمدی که بر گرفته از دستورات نورانی حضرت امام صادق است توسط یکی از شاگردان مکتب او و تربیت‌شدگان حوزه‌های علمیه به مثابه گزینه‌ای نجات‌بخش به جهانیان عرضه شده و محرومان و ستمدیدگان را بیدار و مسلمانان مستضعف را علیه اسلام آمریکایی و اموی بسیج کرده است.


حجت الاسلام والمسلمین لطیفی ادامه داد: چنین شرایطی چشم و گوش عدالت‌خواهان سراسر جهان را بیش از هر زمان دیگر متوجه حوزه‌های علمیه کرده است، آنان با زبان حال و قال جویای دستورات حیات بخش اسلام برای تأسیس زندگی پاک و انسانی و گریز از پلیدی و ددمنشی هستند و تربیت یافتگان حوزه اگر نتوانند به این نیاز حیاتی پاسخ دهند، در برابر خدا و امانت بزرگ او مسؤولند.


وی تصریح کرد: اکنون در شرایطی هستیم که حضرت امام صادق(ع) به هشام‌ها و ابا‌بصیر‌ها و زراره‌ها و محمدبن مسلم‌های خود بیش از همیشه نیاز دارد و منتظر است تا یکایک آنها که قدم به حوزه او می‌گذارند زینت مکتب جعفری باشند و حضور آنان در مجامع علمی و جوامع بشری نام جعفربن محمد را اعتلا بخشند.


مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: امروز روزی است که حوزه‌های علمیه باید با تلاش و کوشش و تصحیح نگرش و حل مشکلات پیش پا، پا به پای ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مرجعیت علمی اهل بیت و جایگاه رفیع مکتب جعفری را به عنوان مکتبی بی‌بدیل و بی‌نظیر به جهان تشنه دانش و معنویت عرضه کنند./935/ت302/ع

ارسال نظرات