۲۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۸۵۲۱

تولید 11 بازی رایانه ای از سوی اداره کل ارشاد اسلامی استان قم

خبرگزاری رسا ـ مدیرهماهنگی طرح بازی های رایانه ای مجتمع فرهنگی دیجیتالی شهید کلهری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، از تولید 11 بازی رایانه ای توسط کارشناسان و متخصصان کامپیوتری قمی خبر داد.
بازي رايانه اي
به گزارش خبرگزاری رسا، سید محمد مجد روز یکشنبه در حاشیه نمایشگاه رسانه های دیجیتال قم در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار داشت: این تعداد بازی توسط گروه های برنامه نویسی، گرافیکی و انیمیشنی در حال ساخت است و تا اواخر آذرماه به بازار عرضه می شود.
وی افزود: پنج بازی بزرگ سه بعدی با عناوین نفوذی، عملیات کرکوک، روز صفر، زندگی شهری و فتح قلعه در موضوعات عملیات دفاع مقدس، جنگ سایبری، فرهنگ آپارتمان نشینی و شهر نشینی و اتحاد و همبستگی در دست ساخت است.
مجد ادامه داد: همچنین نخودچی و تربچه، پریسا، رسالت نوح، فضا، عملیات شناسایی و رز سیاه از جمله بازی های دو بعدی با موضوعات داستان های کهن ایرانی، حجاب و عفاف، داستان حضرت نوح(ع)، جنگ های فضایی، عملیات دفاع مقدس و مبارزه با مواد مخدر و روانگردان در مرحله ساخت و تدوین است.
وی با اشاره به اینکه در ساخت این بازی ها 70 نفر فعالیت می کنند، گفت: این بازی ها با هدف تشویق و ترغیب تولید کنندگان رسانه های دیجیتالی برای ساخت بازی های ملی و رفع موانع موجود درتهیه و تدوین بازی ها است.
مدیرهماهنگی طرح بازی های رایانه ای مجتمع فرهنگی دیجیتالی شهید کلهری قم، خاطر نشان کرد: بازی های رایانه ای فوق توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و بنیاد ملی بازی های رایانه ای در حال تولید است که بزودی در بازار عرضه می شود.
سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال استان قم، با حضور استاندار و دیگر مسوولان استانی 17 شهریور ماه جاری در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) قم گشایش یافت و تا 21 شهریور از ساعت 9 تا 21 پذیرای علاقه مندان و بازدید کنندگان است./924/د102/ج
ارسال نظرات