۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۳۸۵۸۴

بیانیه دانشجویان قرآنی 52 کشور در محکومیت جسارت به پیامبر اعظم

خبرگزاری رسا ـ هیأت داوران و شرکت کنندگان 52 کشور جهان در چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در تبریز، با صدور بیانیه‌ای ساخت فیلم موهن ‌علیه پیامبر بزرگ اسلام(ص) را محکوم کردند.
محکوميت

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، هیأت داوران و شرکت کنندگان 52 کشور جهان در چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در تبریز، با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: بار دیگر دست دشمنی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، با دین مبین اسلام از آستین یکی از گمراهان و ضلالت‌پیشگان بیرون زد و چهره کریه دشمنان این دین الهی را بر جهانیان آشکار کرد.

 

این بیانیه می‌افزاید: امروز که امت‌های مسلمان بیش از هر زمان دیگر به اسلام و آموزه‌های حیاتی آن باور داشته و تمسک به سیره سیاسی و اجتماعی رسول اکرم(ص) را سرلوحه رفتار جامعه خویش قرار داده‌اند، تهیه و پخش فیلمی که در آن به ساحت آخرین پیامبر الهی اهانت شده است و ارتباط دادن آن با کشورهای انقلابی منطقه، گویای خشم آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی از وقوع مبارک بیداری امت‌های مسلمان است.

 

هیأت داوران، مسابقات و برگزارکنندگان این مسابقات چهارمین دوره مسابقات دانشجویان مسلمان جهان در تبریز در ادامه این بیانیه تصریح کرده‌اند: بدیهی است اولین علت این خشم و عصبانیت، از دست دادن منافع دولت‌های ظالم و مستکبر که در خاورمیانه و شمال آفریقا بوده و تا این بیداری در بین مسلمانان ادامه دارد، اقدامات خصمانه دول تجاوزگر پایانی نخواهد داشت.

 

این بیانیه می‌افزاید: تصاویر سخیف این فیلم موهن که از مسلمانان تصاویری غیرواقعی ارائه کرده است در حقیقت نسبت دادن جنایات هر روزه آمریکا و اسرائیل علیه مسلمانان است.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: پیامبران الهی متعلق به یک دین و مذهب خاص نیستند؛ بلکه به بشریت تعلق دارند و اهانت به هر کدام از این بزرگواران، توهین به جامعه بشریت است و بی‌احترامی به پیامبران و بزرگان ادیان، در هیچ مرام و مسلکی قابل پذیرش نیست،

 

داوران، مسابقات و برگزارکنندگان چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان در تبریز، ضمن محکوم کردن این اهانت بی‌شرمانه به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام(ص) اعتراض خود را نسبت به این عمل موهن اعلان داشته و وعده خداوند متعال درباره استهزا‌کنندگان به پیامبران الهی را گوشزد می‌کند.

 

گفتنی است، چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان با حضور یکصد قاری از 52کشور جهان و 15 نفر از داوران ایرانی و خارجی به مدت سه روز در نبریز در حال برگزاری است./935/د101/س

ارسال نظرات