۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۳۸۵۸۷
معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فردوسی:

مهم‌ترین پیام سیره شهدا اصلاح گری با رویکرد جهانی است

خبرگزاری رسا ـ معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فردوسی با اشاره به حاکمیت اندیشه الهی در هشت سال دفاع مقدس، تأکید کرد: انسان در اصلاح نفس، ابتدا خود را می سازد و سپس دیگران را چرا که یک تفکر خدامحور زمانی آرام می گیرد که ظلم از همه زمین برچیده شود.
شهيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام احمدزاده، معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فردوسی، روز گذشته در دوره آموزشی روایتگری در مرکز فرهنگی ـ عقیدتی سپاه امام رضا(ع)، به تبیین نقش امام، مردم و بسیج در دفاع مقدس پرداخت و گفت: دفاع مقدس ما در جنگ تحمیلی، در واقع دفاع از کیان انسانیت بود نه تنها دفاع از اسلام و نظام اسلامی.

 

وی با اشاره به تفاوت بهره مندی از اندیشه و اعتقاد الهی در رزم افزود: اگر اندیشه ما در جنگ، اندیشه ای غیر الهی بود، به یقین در برابر دشمن، مقابله به مثل می کردیم.

 

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به اندیشه های امام خمینی(ره) ابراز داشت: برای رسیدن به اصلاح جهانی، علم کافی و مبارزه با نفس لازم است و مبارزه با نفس از دیدگاه امام، انتصار انسان بر قوای ظاهریه و امتثال کننده خالق قرار دادن آنها است.


اصلاح گری با رویکرد جهانی؛ مهم‌ترین پیام سیره شهدا

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه فردوسی با اشاره به اهمیت جهاد با نفس در آیات و روایات، افزود: این اهمیت بدان جهت است که انسان در اصلاح نفس، ابتدا خود را می سازد و سپس دیگران را چرا که یک تفکر خدامحور زمانی آرام می گیرد که ظلم از همه زمین برچیده شود.

 

وی با بیان این‌که تقوای در اثر تعبد، حاصل عقل است، اظهار داشت: دلیل و میزان تکریم عقل نیز به میزان امتثال امر الهی و ولایت پذیری آن است؛ از این رو انسان های عابد، عاقل ترین افراد هستند.

 

وی، پایه مبارزه در جنگ نرم را خودسازی ومعرفت و کنترل نفس در دو جهاد اکبر و اصغر دانست و با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که راه شناخت خدا را در خودشناسی می دانند، تصریح کرد: طاعت خدا در عصیان نفس و ذکر خدا در نسیان نفس و راه رسیدن به حق، مخالفت با نفس است اگر نفس خود را سرکوب کنیم به اراده پولادین دست پیدا می کنیم.

 

حجت الاسلام احمدزاده ادمه داد: مبارزه با نفس، انسان را قدرتمند و ناممکن ها را برای او ممکن می کند، امام خمینی(ره) با همین رمز به دنیا نهیب زد و آن را بیدار کرد؛ بنابراین رسالت ما در جنگ نرم، جهاد اکبر در رابطه با دیگران یعنی حمایت، حفاظت و آگاهی بخشی است.

 

وی با اشاره به ضرورت تبیین سیره شهدا از منظر چهل حدیث امام خمینی(ره)، افزود: رابطه امام و شهدا با هستی، یک رابطه خدامحور است؛ خود را نادیده گرفته اند تا به خدا برسند.

 

این استاد دانشگاه با تأکید براین که بیان سیره و آموزه‌های شهدا برای دیگران نباید با رویکرد قصه گویی باشد، خاطرنشان کرد: بایستی این حماسه های حسینی را زینب گونه روایت کرد.

 

حجت الاسلام احمدزاده با بیان این که شهدا در رزم خود، انتهای لشکر دشمن یعنی آمریکا و اسرائیل غاصب را هدف قرار می دادند،‌ یادآور شد: این که رهبر معظم انقلاب می فرمایند«بیان خاطرات شهدا کمتر از شهادت نیست» ملاکش این است که شهید همواره، نجات بشریت در سطح جهانی را مد نظر داشته است؛ بنابراین تبیین اندیشه شهدا نیز باید با رویکرد جذب اصحاب امام زمان(عج) باشد و این که در حرکت جهانی حضرت دخیل باشید./930/پ202/س

ارسال نظرات