۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۳۸۵۸۸

دومین مرکز تخصصی حوزوی مازندران راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه مازندران از توسعه و گسترش مراکز تخصصی حوزوی در استان خبر داد و گفت: در همین راستا دومین مرکز تخصصی آموزش عالی امسال در شهرستان بابل آغاز به کار خواهد کرد.
حجت الاسلام طاهري، مدير حوزه علميه مازندران

 

حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه های علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با بیان این که حوزه های علمیه نقش مؤثری در ترویج فرهنگ و ارزش های والای اسلامی در جامعه دارد، گفت: حوزه های علمیه استان با برنامه آموزش و تهذیب کار خود را در سال تحصیلی جدید آغاز کرده است.


وی با اشاره به این که در برنامه آموزشی مدارس علمیه استان، توسعه مراکز تخصصی هم وجود دارد، خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) در شهرستان آمل فعالیت دارد و با فراهم شدن شرایط و مقدمات کار، تأسیس مرکز تخصصی شهرستان بابل امسال کلید خواهد خورد.


مدیر حوزه های علمیه مازندران با تاکید بر این که بنای ما بر این امر است تا مراکز تخصصی در استان توسعه یابد، گفت: فراهم کردن زمینه تحصیل طلاب در مراکز تخصصی حوزه یکی از برنامه های مهم مدیریت حوزه علمیه استان است.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که فعالیت های تحقیقاتی عادی و در روال معمولی در حوزه های علمیه استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توسعه دایره تحقیقات، پژوهش و نوشتن آموخته های طلاب امیدواریم تحولی اساسی در بخش آموزش و پژوهش به وجود بیاید.


مدیر حوزه های علمیه مازندران با تاکید بر این که مبلغان دینی باید بر اساس نیازهای زمان پاسخگوی نسل جوان باشند، بیان داشت: امروز پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان در جامعه اسلامی مطرح کردند یکی از وظایف مهم روحانیت است.
 

وی در ادامه سخنان خود حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش اسلام ناب محمدی معرفی کرد و گفت: این مراکز دینی در طول تاریخ منشأ خدمات و برکات گسترده فرهنگی برای جهان تشیع بوده و هستند.
 

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بیشترین پیشرفت های صورت گرفته در صحنه های علمی در میان دانشمندان علوم دینی مشاهده می شود، افزود: در گذشته آموزش های علمی تنها منحصر به حوزه های علمیه بود و این مراکز تأثیرگذار دینی در علوم مختلف مشغول فعالیت علمی بودند.
 

مدیر حوزه های علمیه مازندران  در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت، گفت: امروز علیرغم تلاش های مضبوح دشمنان در این خصوص، جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه در میان مردم هر روز مستحکم تر از گذشته می شود.
 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که پیوند میان مردم و روحانیت پیوندی مستحکم و ناگسستنی است، ادامه داد: تلاش دشمنان برای جدایی مردم از علما و روحانیت بی فایده و بدون نتیجه خواهد بود./950/ت302/ب

ارسال نظرات