۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۳۸۵۹۱

مرحله مقدماتی مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ مرحله مقدماتی بخش قرائت چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان در تبریز پایان یافت.
قرآن حافظ حافظان قرآن

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرحله مقدماتی بخش قرائت چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان که از روز چهارشنبه با حضور قاریانی از کشورهای مختلف جهان آغاز شده بود، شب گذشته با قرائت عبدالفتاح طاروتی، قاری ممتاز مصری پایان یافت.

بر اساس این گزارش، عصر روز گذشته20 قاری یا یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد قاریان برتر به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند، در دومین روز برگزاری مسابقات، قاریانی از کشورهای هندوستان، سریلانکا، پاکستان، اندونزی، لبنان، افغانستان و تایلند به تلاوت آیات انتخابی پرداختند.

همچنین در این مرحله از مسابقات، نمایندگانی از کشورهای آذربایجان، گرجستان، قرقیزستان و قزاقستان هم شرکت داشتند، افزون بر این‌که قاریانی نیز از کشورهای نیجریه، گامبیا، سودان، آفریقای جنوبی، موریتانی و برونئی به رقابت پرداختند.

مرحله نهایی بخش قرائت و حفظ این دوره از مسابقات بین‌المللی، عصر امروز در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار می شود که طی آن پنج نفر برتر راه یافته به این مرحلع به قرائت پرداخته و از میان آن‌ها سه نفر به عنوان حافظان و قاریان ممتاز معرفی خواهند شد.

گفتنی است، اختتامیه چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان فردا شنبه با حضور مقام های کشوری و استانی برگزار و برگزیدگان دو بخش قرائت و حفظ معرفی و تجلیل خواهند شد.

جایزه این دوره از رقابت ها برای نفر اول معادل 10هزار دلار سکه طلا خواهد بود، نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب هر کدام معادل هفت هزار و پنج هزار دلار سکه طلا دریافت خواهند کرد.

این مسابقات با حضور یکصد قاری از 52 کشور مختلف جهان و 15نفر از داوران ایرانی و خارجی به مدت سه روز در حال برگزاری است./935/پ203/س

ارسال نظرات