۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۳۸۶۱۸

قاریان ممتاز بین المللی توهین به پیامبر اسلام را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ قاریان ممتاز بین‌المللی حاضر در چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان اقدام اخیر تولید و انتشار فیلم موهن پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند.
قاریان ممتاز بین المللی توهین به پیامبر اسلام را محکوم کردند

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد المجاهد، دانشجوی 27 ساله هندی، که در رشته حفظ این دوره از مسابقات به میزبانی تبریز شرکت کرده است، با محکوم کردن اقدام فیلم‌ساز آمریکایی در ساخت فیلم ضد اسلامی افزود: چنین کارهایی بسیار زشت و توهین‌آمیز است و کسی حق توهین به اعتقادات دیگری را ندارد.


وی راه مقابله با تبلیغات منفی علیه اسلام و مسلمین را اتحاد و برادری مسلمانان و عمل به آموزه‌های قرآنی دانست و گفت: توهین به مقدسات به‌ویژه وجود مبارک پیامبر عظیم‌الشان اسلام که مایه خیر و برکت بشریت و مورد احترام تمامی پیروان ادیان الهی است، مایه شرم دشمنان اسلام است.

 

المجاهد، سطح مسابقات را بسیار عالی توصیف کرد و از میهمان نوازی گرم مردم تبریز قدردانی کرد و گفت: این مسابقات فرصتی را فراهم آورد که از نزدیک با سایر برادران دینی آشنا شده و از مراکز پیشرفته قرآنی در تبریز نیز بازدید کنیم.

 

این قاری هندی نقش دانشجویان مسلمان در اتحاد و همدلی جهان اسلام و گسترش آن را موثر دانست و افزود: دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته با الگو‌برداری از رهنمودهای قرآنی می‌توانند در پیوند ملت‌های مسلمان سفیر خوبی باشند.

 

المجاهد، سطح آموزش قرآن و میزان استقبال مسلمانان در فراگیری قرآن را خوب دانست و اظهار کرد: هیچ محدودیتی در زمینه بسط فرهنگ قرآنی وجود ندارد و هر روز بر تعداد خیل مشتاقان افزوده می‌شود.

 

بی‌احترامی به پیامبر اکرم (ص) نشان دهنده عصبانیت استکبار از بیداری اسلامی است


احمد کروانجی اوغلو، دانشجوی 24 ساله ترک، با محکوم کردن اقدام دولت آمریکا و سازندگان فیلم ضد اسلامی اظهار کرد: توهین‌ها و تبلیغات منفی غرب علیه اسلام و مسلمین تازگی ندارد و کار همیشگی آنهاست.

 

وی ادامه داد: ممالک اسلامی یکی پس از دیگری به پا خاسته‌اند و بغض‌های چند ساله خفه شده در گلو را بر سر استکبار خالی می‌کنند.

 

این قاری ترک، بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان را به فرا رسیدن درد زایمان بشری تشبیه کرد و گفت: همانطور که مادری پس از تحمل چند ماه درد، فرزند شیرینی را به دنیا می‌آورد، ملت‌های مسلمان نیز پس از تحمل چند سال ظلم به پا خاسته و ثمره این زایش رهایی و آزادی است.

 

وی وضعیت آموزش قرآن در کشور ترکیه را رو به بهبود و گسترش خواند و ادامه داد: امروزه آموزش قرآن تحت نظارت دولت است اما دولت هیچ دخالتی در امر آموزش ندارد و یادگیری قرآن به صورت کاملاً حرفه‌ای در هر محله و شهری رواج دارد.

 

این قاری قرآن که دانشجوی رشته الهیات و حفظ قرآن در دانشگاه آنکارا است، ادامه داد: جوانان ترکیه با شور و اشتیاق فراوان به یادگیری قرآن می‌پردازند به طوری که چند سال است دانشکده‌های الهیات و قرآنی در بیشتر دانشگاه‌های ترکیه دایر شده و این رشته تا مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز ادامه دارد.

 

کروانجی اوغلو نقش دانشجویان مسلمان در بیداری اسلامی و تداوم آن را موثر دانست و گفت: آینده در دست جوانان تحصیلکرده است و اگر جوانان با اتکا به این کلام قرآنی که فرمود به دستگیره محکمی چنگ بزنید که گسستنی بر آن نیست عمل کنند قطعاً در برابر ظلم پیروز خواهند شد.

 

نقش دانشجوویان در بیداری اسلامی ممتاز بوده است


العابد دانشجوی 20 ساله انگلیسی، سطح برگزاری چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان مسلمان جهان را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: این مسابقات فرصت مناسبی برای جوانان و دانشجویان است چراکه در هیچ کشور عربی و اسلامی مسابقاتی در این حد با حضور داوران بین‌المللی برگزار نمی‌شود.

 

العاید نقش دانشجویان مسلمان در بیداری اسلامی کشورهای منطقه و جهان را بسیار ممتاز دانست و گفت: دانشجویان مسلمان با بهره‌گیری از رهنمودهای قرآنی می‌توانند نقش قابل توجهی در افزایش سطح آگاهی و دانش ملت‌های خود ایفا کنند.

 

این دانشجوی انگلیسی افزود: اگر مسلمانان در بهره‌مندی از قرآن جدیت داشته باشند و قرآن به درون مسلمانان نفوذ کنند هیچ دیکتاتوری نمی‌تواند بر آنان تسلط یابد.

 

مردم غرب مرعوب رسانه‌های ‌دروغ پراکن نیستند

یاسمین وییچ، قاری شرکت‌کننده در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان در تبریز اظهار کرد: رسانه‌های غربی نه تنها درباره ایران بلکه درباره بسیاری از کشورها و مسائل مربوط به آنها تبلیغات منفی می‌کنند که همگی دروغ است.

 

 

وی افزود: مردم کشورهای غربی خودشان اهل تحقیق و مطالعه بوده و اخبار و رویدادها را پیگیری می‌کنند و هیچ گاه تحت تاثیر دروغ‌پردازی رسانه‌های غربی قرار نمی‌گیرند.

 

این قاری اهل کرواسی، همچنین سطح مسابقات در تبریز را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: فرصت مناسبی بود که با افراد زیادی از اروپا، آفریقا، آسیا و سایر نقاط جهان آشنا شده و با قاریان بین‌المللی دیدار داشته باشم. ایران دارای پیشینه فرهنگی بالایی است و با ملت این کشور اشتراکات فرهنگی زیادی احساس می‌کنم.

 

وی برگزاری مسابقات قرآنی و نقش قرآن در پیشرفت امور مسلمانان جهان را بسیار مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: من پیشتر ایران را ندیده بودم اما برگزاری مسابقات قرآنی زمینه‌ای برای آشنایی و پیوند عمیق ما با سایر برادران دینی شد.

 

این قاری کروات، نقش دانشجویان مسلمان در بیداری اسلامی کشورهای مختلف جهان را انکارناپذیر دانست و گفت: دانشجویان مسلمان از هر گوشه جهان با گرد هم آمدن در این محافل قرآنی به تبادل افکار پرداخته و در آگاه ساختن سایر دانشجویان در کشور خودشان موثر واقع می‌شوند.

 

یاسمین وییچ درباره وضعیت آموزش قرآن در کرواسی اظهار کرد: در بوسنی به راحتی می‌توانیم قرآن بخوانیم و به مسجد برویم اما در کرواسی که محل زندگی من است،‌ یادگیری قرآن به راحتی میسر نیست چراکه معلم قرآنی و مراکز آموزش قرآن به اندازه کافی و در حد اشتیاق جوانان فراهم نیست و برای یادگیری این کتاب الهی باید از ته قلب بخواهید و شیفته‌اش باشید./935/پ203/ب

ارسال نظرات