۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۳۸۷۰۰
با سخنرانی آیت الله سبحانی؛

مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه صبح امروز با سخنرانی حضرت آیت الله جعفر سبحانی برگزار شد.
مراسم آغاز سال تحصيلي جامعه المصطفي العالميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز سال تحصیلی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه صبح امروز با حضور طلاب و اساتید جامعةالمصطفی العالمیه و مؤسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم حضرت آیت الله جعفر سبحانی، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی و حجت الاسلام زارعان، معاون آموزش جامعةالمصطفی به سخنرانی پرداختند.

حضرت آیت الله سبحانی در این مراسم طلاب غیرایرانی را به رعایت اخلاق، تقوا و کسب علم توصیه کرد و اظهار داشت: با داشتن اخلاق حسنه می‌توانیم به خداوند نزدیک شویم و با کسب علوم می‌توانیم خود را به درجات و مقامات مورد رضای خداوند برسانیم.

وی با بیان اینکه قرآن، پیامبر(ص) و اولیای الهی برای ما الگو هستند، خاطرنشان کرد: ما باید با رجوع به آنها خود را به گونه‌ای متقی و منزه کنیم تا الگویی برای مسلمانان و ادیان دیگر باشیم و این مسأله برای طلاب غیرایرانی که در جوامعی زندگی می‌کنند که بیشتر نیاز به اسلام دارند بیشتر صدق می کند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه با اشاره به اینکه امسال شعار جامعةالمصطفی العالمیه قرآن و پیامبراکرم(ص) است، گفت: طلاب و اساتید جامعةالمصطفی به تبیین این دو ودیعه آسمانی اهتمام داشته باشند و قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) را در ابتدای هر امری مدنظر قرار دهند.

وی جامعةالمصطفی را چهره بارز تلاش در زمینه‌های علمی، معرفتی، اخلاقی و تبلیغی دانست و افزود: حضور طلاب جامعةالمصطفی(ص) در مجامع اسلامی و غیر اسلامی، مجلات و مقالات جهانی بسیار ضروری است و پیشرفت در تبلیغ اسلام در گرو تلاش شبانه‌روزی در این امر است.

حجت الاسلام محمدجواد زارعان در این مراسم طلاب را به کسب علم و معنویت توصیه کرد و افزود: تحصیل و جدیت ما در چنین محافلی پاسخ دندان شکنی خواهد بود به کسانی که جاهلانه یا مغرضانه در این تلاش اند تا اسلام را ناپاک جلوه داده و عواطف و احساسات مسلمانان را زیر سؤال ببرند.

وی با اشاره به سخن امیرمؤمنان(ع) که فرمودند: (به وسیله علم است که ما اطاعت از خدا می‌کنیم)، اظهار داشت: کسب علم در شخصیت ما این تأثیر را دارد که در اطاعت پروردگار بدون هیچ شک و شبهه‌ای استوار باشیم و طلاب جامعةالمصطفی نیز باید برای اطاعت از خداوند کسب علم کنند.

گفتنی است، مراسم آغاز جامعةالمصطفی(ص) العالمیه امروز ساعت 9:30 تا 12:30 در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) به نشانی قم ـ خیابان 19 دی میدان جهاد برگزار شد. / 907/پ202/ع

ارسال نظرات