۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۳۸۷۱۰
دبیر مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان:

تمسک به قرآن و عترت رمز عبور از مشکلات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام تقوی گفت: پیام چهارمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان جهان، عبور از سد تمامی مشکلات با تمسک به قرآن و عترت است.
تمسک به قرآن و عترت رمز عبور از مشکلات است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدمهدی تقوی، دبیر اجرایی چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان امروز در مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات اظهار داشت: برگزاری این مسابقات با اهداف مختلف فرهنگی، دینی و قرآنی همراه بود که میزبانی شهر تبریز از این دوره، بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

 

وی با بیان این‌که پیام چهارمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان جهان عبور از سد تمامی مشکلات با تمسک به قرآن و عترت بوده است، تصریح کرد: احیای حرکت قرآنی دانشجویان سراسر جهان با توسل به قرآن و اهل بیت(ع) برای رهاندن علوم از سیطره اندیشه های غربی هدف مهم دیگر این مسابقات بوده است.

 

حجت الاسلام تقوی با اشاره به این‌که چتر معنوی و قرآنی در طول برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان در شهر تبریز سایه افکنده است، ادامه داد: حضور مهمانان خارجی در ایران زمنینه آشنایی آنان با پیشرفت های ایران و رسالت های جهانی انقلاب اسلامی را فراهم کرد.

 

دبیر اجرایی چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان افزود: یکی دیگر از دستاوردهای برگزاری این مسابقات در استان‌های مختلف این است که مهمانان خارجی متوجه پیشرفت‌ها، استقلال و آزادی دینی و مدنی حاکم بر ایران اسلامی با وجود تحریم ها و مانع تراشی های دشمنان می شوند..

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضع‌گیری دانشجویان مسلمان جهان در مقابل اهانت به پامبر نور و رحمت اظهار داشت: مسابقات دانشجویی قرآنی نمی‌تواند و نباید نسبت به مسائل جهان اسلام بی‌توجه باشد و بیانیه در محکومیت حرکت زشت و زننده آمریکایی صهیونیستی نوهین به پیامبر اکرم(ص) مؤید همین مدعاست.

 

همچنین محمدحسین یادگاری، رییس جهاد دانشگاهی با تأکید بر ضرورت مراجعه و استفاده از دستورات قرآن کریم برای ترسیم زندگی الهی و سعادتمند اظهار داشت: امروز که دشمنان با تفرقه می خواهند مانع وحدت مسلملانان شوند باید به قرآن برگردیم و از تعالیم آن بهره بگیریم.

 

وی با بیان این‌که قرآن کریم همواره مسلمانان را به وحدت دعوت کرده و کتاب راهنما برای پیروزی مسلمانان است، گفت: ضرورت تحقق وحدت حقیقی با محور قرآن کریم در این برهه حساس بیداری اسلامی و قرآنی ضروتی مهم و انکارناپذیر است.

 

گفتنی است، چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان جهان در تبریز از شامگاه سه شنبه گذشته آغاز و امروز با معرفی نفرات ممتاز بخش های قرائت و حفظ کل قرآن کریم شرکت کننده در این دوره از مسابقات به کار خود پایان می دهد./935/پ202/س

ارسال نظرات