۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۳۸۷۲۶
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

خشم مسلمانان از هتاکان تنها به ابراز انزجار ختم نشود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با محکوم کردن ساخت فیلم موهن علیه پیامبر اعظم(ص) خواستار برخورد با این‌گونه اقدامات شد و گفت: با وجود اهانت‌های صورت گرفته به اسلام شاهد گسترش دین مبین اسلام در آمریکا و دیگر کشورهای خارجی هستیم.
آيت الله محمد جواد فاضل لنکراني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در مراسم آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) که ظهر امروز در سالن فقاهت این مرکز برگزار شد، توهین به پیامبر اعظم(ص) را محکوم کرد و آن را توطئه‌ای آمریکایی و اسرائیلی دانست و گفت: این فیلم موهن خشم و نفرت مسلمانان در سراسر جهان را بر انگیخت و چهره زشت دشمنان اسلام را بار دیگر برای همه نمایان کرد.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این‌که این اقدام استکبار جهانی دارای دو بعد است، ابراز کرد: دشمنان اسلام نسبت به مقدس ترین و برترین وجود عالم بدترین اهانت‌ها و توهین‌هایی که سزاوار خودشان است انجام دادند، امیدواریم خشم مسلمانان فقط به اعلام انزجار ختم نشود و جواب قاطعی به یاوه گویی‌های آنها داده شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: زمانی که قرآن سوزی از سوی کشیش آمریکایی صورت گرفت، قرآن مجید پر فروش‌ترین کتاب در آمریکا شد و امروز نیز با وجود اهانت‌های صورت گرفته به اسلام شاهد گسترش دین مبین اسلام در آمریکا و دیگر کشورهای خارجی هستیم.
آیت‌الله فاضل لنکرانی در ادامه به تبیین اقدامات آموزشی و پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پرداخت و گفت: با وجود این‌که این مرکز تمرکز در آموزش دارد اما تا کنون جدای از تحقیقات، پژوهش‌ها و منشورات ارائه شده از سوی این مرکز بیست و چهار نشست نظریه پردازی نیز برگزار شده است.
وی با بیان این‌که بیش از پنجاه نفر مجتهد یا قریب الاجتهاد محصول مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) است، اظهار داشت: فارغ‌التحصیلان این مرکز در حوزه جزو اساتید سطح عالی، ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه هستند.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) یکی از ویژگی‌های بارز این مرکز را استقلال و عدم وابستگی به دولت عنوان کرد و گفت: این مرکز به صورت خالص حوزوی است و در زمان مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی با وجوهات و تبرعات اداره می‌شد و امروز نیز به همان روش گذشته اداره می‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه، گفت: اساس حوزه و دین مبتنی بر فقه است و همه ابعاد انقلاب اسلامی به مسأله فقه گره خورده است.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: از این رو کار مراکز فقهی همچون این مرکز بسیار مهم و سنگین است و باید بتوانیم رسالت خود را در قبال این امر مهم به خوبی انجام داده و در جامعه تأثیر گذار باشیم.
آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که امروز همه به فقه نیازمند هستند، خاطرنشان کرد: حتی غیر مسلمانان نیز به فقه احتیاج دارند و این وظیفه طلاب را سنگین می‌کند تا بیش از گذشتگان به تحصیل فقه بردازند و با جدیت آن را دنبال کنند.
وی پاسخگویی به شبهات را از وظایف فقه و فقها دانست و ابراز کرد: امروز کسانی که با فقه آشنایی دارند در صدد تخریب آن هستند و بوسیله اجتهاد سنتی برخی از ضروریات دین را انکار می‌کنند که این امر وظیفه ما را در قبال پاسخ گویی و رفع شبهات بسیار سنگین کرده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که مطالبات فقهی و موارد تحقیق نشده در این علم فراوان است، اظهار داشت: امروز خلأهای فراوانی در فقه مشاهده می‌شود، در حوزه باید فقه حکومتی ارائه شود، وقتی هنوز مسائل آن از فقه رایج استخراج نشده است چگونه برخی به تدریس آن مشغول هستند.
وی در ادامه با بیان این‌که مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بدون توجه به مسائل سیاسی و حزبی به اقدامات علمی و پژوهشی مشغول است، ابرازداشت: این مرکز به اصول انقلاب اسلامی پایبند است و حرکت خود را در مسیر خدمت و تعالی نظام اسلامی قرار داده است.
آیت‌الله فاضل لنکرانی در پایان یکی از خدمات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) را مشاوره به ارگان‌های نظام اسلامی خواند و گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای قانون کنترل جمعیت از این مرکز سؤال کرد و این این مرکز این قانون که در سال 72 تصویب شده بود را خلاف فقه اسلامی دانست./927/پ202/ج
ارسال نظرات