۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۳۸۷۲۸
آیت الله نظری:

وادی علم دین جای دنیاطلبی نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه گفت: کسانی که به مقام علمی و جایگاه رفیع دینی دست پیدا کرده اند دیگر در پی مسائل دنیوی نیستند.
افتتاح سال تحصيلي حوزه علميه سعادتيه ساري افتتاح سال تحصيلي حوزه علميه سعادتيه ساري افتتاح سال تحصيلي حوزه علميه سعادتيه ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه از علمای مازندران، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه سعادتیه ساری، صدق و عدالت را بهترین صفت انسانی بعد از مقام توحید برشمرد و گفت:  به همین دلیل ظهور حضرت ولی عصر(عج) زنده کننده صدق و عدل است.


وی با بیان این که در آستانه ظهور حضرت صدق و عدل در جامعه از بین خواهد رفت، افزود: این دو صفت حسنه عالی ترین صفت اکتسابی بشر است که متأسفانه شاهد کمرنگ شدن آن در جامعه هستیم.


استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با تأکید براین که نظام تعلیمی و تکمیلی انسان هم بر اساس صدق و عدل به نتیجه می رسد، تصریح کرد: به همین دلیل در شئون دین راستگو و عادل بودن ضرورت دارد.


آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه سخنانش در معرفی بهترین طبقه اجتماع در جامعه گفت: علما و روحانیان در باب هدایت، مظهر فقاهت به امامت و نبوت می رسند و به همین دلیل از جایگاه رفیعی در جامعه برخوردار هستند؛ از این رو
 هدایت بعد از خلقت عالی ترین نعمت پرورگار و هدایت وسیله وصول به مقصد است.


استاد سطح عالی حوزه با بیان این که انسان برای رسیدن به مقصد باید از راه و مسیر صحیح به مقصد نهایی برسد، خاطرنشان کرد: عقل و دین سبب هدایت بشر هستند.


آیت الله نظری خادم الشریعه با اشاره به این که درباره هدایت عامل ربوبی و وجودی او اول عقل، انبیا و اولیا هستند، تصریح کرد: در حال حاضر که زمان غیبت امام زمان‌(عج) است فقها، طلاب علوم دینی و حوزه‌های علمیه هستند.


استاد درس خارج فقه و اصول با تأکید بر این که نباید جایگاه طلاب در جامعه اسلامی کوچک شمرده شود، تأکید کرد: حرمت طلاب و محصل علوم دینی در شئون نبوت و امامت است؛ اما در رتبه پایین تر آن قرار دارد.


وی با اشاره به این که بر اساس آیات و روایات دینی، ملائکه زیر پای عالم و طلاب علوم دینی پرو بال می گشایند، تصریح کرد: این مقام بالا نشان می دهد که علما و فقهای دینی در نزد خداوند از یک جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.  ملائکه با تشخیص و رضای خود درباره حسن فعلی و قول عملی این اقدام را انجام می دهد.


آیت الله نظری خادم الشریعه در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که عالمان به دین از تعلقات دینی فاصله گرفته‌اند، گفت: کسانی که به مقام علمی و جایگاه رفیع دینی دست پیدا کرده اند دیگر در پی مسائل دنیوی نیستند.


وی با تأکید براین که فقاهت در عصر حاضر برای طلاب علوم دینی یک وظیفه سنگین است، گفت: طلاب حوزه باید به این مسأله مهم به صورت وجوب انجام دهند.


استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تأکید کرد: امروز همه باید تلاش کنند چراغ پر نور حوزه های علمیه این اساس مقدس، مطهر، کامل، مکمل دنیای بشریت را در عصر احتیاج عملی با فقه، اصول و ادبیات جهت اخلاق، عمل و تقوا را روشن نگه دارند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در بخش پایانی سخنان خود بر تبعیت طلاب و روحانیان از ولی فقیه و مراجع عظام تقلید تأکید کرد و گفت: بنده به مقام رهبری خیلی عقیده‌مند هستم و ایشان بسیار شخصیت والامقام و محترمی در نظام اسلامی هستند، چون هم کف نفس و هم زهد مالی دارند.

 

وی با تأکید بر این که رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود جایگاه والای علمی و فقهی به منظور احترام به دیگر مراجع عظام تقلید تاکنون رساله ای ندادند، تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای با توجه به این که رهبر انقلاب اسلامی هستند از خود خانه‌ای ندارند و این باید الگویی برای طلاب حوزه باشد/950/پ202/س     

ارسال نظرات