۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۳۸۷۲۹
با سخنرانی آیت‌الله استادی؛

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با سخنرانی آیت‌الله استادی مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد.
تجليل از ممتازين مرکز فقهي ائمه اطهار در مراسم آغاز سال تحصيلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با سخنرانی آیتالله استادی مراسم افتتاحیه هفدهمین سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و تجلیل از ممتازان آموزشی این مرکز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم با حضور آیت‌الله استادی دبیر شورای عالی حوزه، آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، مسؤولان و طلاب این مرکز ظهر امروز در سالن فقاهت این مرکز برگزار شد.

درابتدای این مراسم حجت‌الاسلام قاضی زاده معاون مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سخنانی به تبیین مسایل آموزشی و پژوهشی این مرکز پرداخت و ابراز داشت: این مرکز جدای از بحث فقه و اصول از سال گذشته به تفسیر قرآن نیز توجه ویژه‌ای داشته است.

وی با بیان این‌که مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) فعالیت‌های گسترده‌ای در بخش فرهنگی انجام داده است، افزود: این مرکز در مناطق سنی نشین فعالیت‌های فرهنگی و بحث‌های کلامی را دنبال می‌کند.

در ادامه این مراسم آیت‌الله استادی خوب درس دادن استاد و فراگیری صحیح از شاگرد را از ضروریات دروس حوزه علمیه خواند و ابراز داشت: طلبه باید در راه فراگیری علوم جدای از بحث حضور در کلاس و مباحثه به مطالعه و نگاه کردن به کتاب‌های مرتبط و حواشی نیز توجه کند و اگر طلبه‌ای این موارد را رعایت کند بعد از چند سال قریب الاجتهاد یا مجتهد متجزی خواهد بود.

دبیر شورای عالی حوزه در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی حوزه، گفت: باید فقه و اصول در حوزه‌های علمیه جدی گرفته شود و در کنار آن به دروس دیگر نیز توجه کرد.

آیت‌الله استادی در ادامه بحث مدرک گرایی در حوزه را از معضلات جدی حوزه‌های علمیه و طلاب دانست و ابراز کرد: یکی از آسیب‌های حوزه‌های علمیه مدرک‌گرایی است، در دیداری که با مقام معظم رهبری هم داشتیم ایشان هم به این نکته توجه داشتند و مخالف بحث مدرک‌گرایی بودند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی از دیگر سخنرانان این مراسم به تبیین اقدامات آموزشی و پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) پرداخت و گفت: با وجود این‌که این مرکز تمحز در آموزش دارد اما تا کنون جدای از تحقیقات، پژوهش‌ها و منشورات ارائه شده از سوی این مرکز بیست و چهار نشست نظریه پردازی نیز برگزار شده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) همچنین اقدام آمریکا و اسرائیل در توهین به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) را محکوم کرد و گفت: زمانی که قرآن سوزی از سوی کشیش آمریکایی صورت گرفت، قرآن مجید پر فروش‌ترین کتاب در آمریکا شد و امروز نیز با توجه به اهانت‌های صورت گرفته به اسلام شاهد گسترش دین مبین اسلام در آمریکا و دیگر کشورهای خارجی هستیم.

وی در پایان با بیان این‌که مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بدون توجه به مسائل سیاسی و حزبی به اقدامات علمی و پژوهشی مشغول است، ابرازداشت: این مرکز به اصول انقلاب اسلامی پایبند است و حرکت خود را در مسیر خدمت و تعالی نظام اسلامی قرار داده است.

گفتنی است، درپایان این مراسم از بیست و دو نفر از ممتازان و برترین‌های آموزشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تجلیل و از تلاش‌های علمی آنها قدردانی به عمل آمد./927/پ202/ن

ارسال نظرات