۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۳۸۷۴۲
آیت‌الله نوری ‌همدانی:

نور اسلام با توهین به مقدسات خاموش نخواهد شد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی توهین به مقدسات را نشانه هراس و دستپاچگی استکبار جهانی از گسترش موج بیداری اسلامی دانست و با محکوم کردن اهانت به ساحت پیامبر(ص) تاکید کرد: نور اسلام با این گونه اقدامات موهن خاموش نخواهد شد.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه درس خارج فقه خود در سال تحصیلی جدید که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم برگزار شد، اهانت صورت گرفته به ساحت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) را محکوم کرد و گفت: دشمنان با این گونه اقدامات نخواهند توانست جلوی گسترش اسلام را بگیرند.
وی علت اصلی این گونه اقدامات موهن را هراس و دستپاچگی استکبار از موج بیداری اسلامی و گسترش تفکر بیداری در جهان ارزیابی کرد و گفت: دشمنان از موج بیداری اسلامی کلافه شده اند و با این گونه اقدامات به دنبال خاموش کردن نور اسلام هستند اما به یقین نتیجه نخواهند گرفت.
این مرجع تقلید با بیان این‌که سران استکبار در دشمنی با اسلام راهی در پیش گرفتند که در صدر اسلام ابوجهل ها و ابولهب ها دنبال می کردند،‌ خاطرنشان کرد: مسلمانان در قبال این حرکت موهن ساکت و خاموش نمی نشینند و جواب دندان شکنی به استکبار و هم پیمانان آنها خواهند داد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تقدیر از خروش و اعتراض ملت های مسلمان در محکومیت این اقدام، خاطرنشان کرد:‌ بحمدلله در روزهای گذشته شاهد موج اعتراض آمیز ملت های مسلمان در کشورهای مختلف بودیم و باید این اعتراض به گونه ای باشد که استکبار دیگر به فکر توهین به مقدسات نیفتد.
وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین اجلاس عدم تعهد به میزبانی کشورمان در تهران، حضور مسؤولان 120 کشور جهان در ایران را نشانه شکست استکبار دانست.
حضرت آیت الله نوری همدانی انقلاب اسلامی ایران را سرچمشه بیداری اسلامی دانست و با اشاره به توطئه های ریز و درشت استکبار از ابتدای پیروزی این نظام، گفت: با تمام اقدامات و توطئه هایی که دشمنان انجام داده اند نظام اسلامی در عرصه های مختلف به پیشرفت های بسیاری دسته یافته و دشمنان را با شکست مواجه کرده است. /924/پ202/ج
ارسال نظرات