۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۸۸۵۵

کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و مدارس زنجان تشکیل جلسه داد

خبرگزاری رسا ـ کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان زنجان همزمان با آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه تشکیل جلسه داد.
دانش آموزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در حوزه های علمیه و مدارس کشور، امروز کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش زنجان با حضور نماینده ولی فقیه در این استان تشکیل جلسه داد.

 

عدلیه علیزاده، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در راستای مصوبات این کمیته اظهار داشت: نقش بانوان طلبه در عرصه‌های تبلیغی، تربیتی و دینی در مدارس بر کسی پوشیده نیست، اما این رسالت گاه با بی‌توجهی مواجه می شود.


وی با بیان این‌که نقش بانوان در امور فرهنگی و تبلیغی بسیار مهم است، گفت: باید نگرش عالمانه و متفکرانه در خصوص فعالیت خواهران در حوزه فرهنگی جامعه وجود داشته باشد، بی‌عنایتی به نقش تربیتی بانوان موجب بروز بحران های اخلاقی و اجتماعی خواهد شد.


همچنین حجت‌الاسلام علی معبودی، مسؤول نماینده ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان در این جلسه بر نقش‌آفرینی طلاب و روحانیان در مسائل تربیتی و آموزشی مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: در شرایطی که جنگ نرم دشمنان به صورت مستقیم دانش آموزان و نوجوانان را هدف خود قرار داده است، نقش‌آفرینی روحانیات در عرصه‌های تربیتی اهمیتی دوچندان دارد.


وی با تاکید بر این‌که همه دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات لازم برای مقابله با توطئه‌های نرم دشمنان را داشته باشند، گفت: تعامل نزدیک مدیران حوزوی و مدارس در ترویج فرهنگ دینی و تکریم شعائر اسلامی، ضرورتی انکارناپذیر برای اهداف فرهنگی پیش بینی شده است.


مسؤول نماینده ولی فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان با اشاره به استقبال دانش آموزان از روحانیان توانمند و جوان در مدارس گفت: حضور طلاب، روحانیان و مبلغان حوزوی در مدارس بایستی با هدف‌گذاری میان مدت و بلندمدت صورت گیرد، در این طرح باید وظیفه مدیر، طلبه، مبلغ و یا عالم مشخص شود.


وی خواستار تداوم جلسات کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش زنجان در طول سال تحصیلی شد و با اشاره به برنامه‌های دشمن در تضعیف باورهای دینی جوانان شیعی تصریح کرد: گسترش فرهنگ و سبک زندگی غربی در کشور، تخریب افکار و اعتقادات مذهبی جوانان و نوجوانان و قبح‌زدایی از معاصی از دیگر اهداف دشمنان در قالب جنگ نرم است.


حجت‌الاسلام معبودی در پایان جامعه‌ هدف دشمنان را اقشار مختلف جامعه، به ویژه جوانان و نوجوانان عنوان کرد و گفت: امروز رسالت و مسؤولیت روحانیت در قبال نسل جوان جامعه نسبت به گذشته و سال‌های اولیه انقلاب اسلامی به مراتب خطیر و حساس است./935/پ203/ب

ارسال نظرات