۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۳۸۹۵۷
همزمان با دهه کرامت؛

برگزاری هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، دوم مهرماه به میزبانی ارومیه و با حضور 92 اثر خارجی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمد باقر کريمي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمد با قر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اعلام این خبر اظهار داشت: این جشنواره روزهای دوم و سوم مهرماه همزمان با هفته کرامت و ایام ولادت حضرت امام رضا(ع) در تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار می‌شود.

 

به گفته این مسؤول، این جشنواره در شش سال گذشته نیز برگزار شده است و آذربایجان ‌غربی در سطح کشور تنها استانی است که جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری را به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌کند.

 

وی با اشاره به دو بخش اصلی و جنبی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ترکی آذری، تصریح کرد: در بخش اصلی آثار ارسال شده شامل اشعار سروده شده در وصف امام رضا(ع) و بخش جنبی نیز شامل پیامک رضوی و طراحی پوستر است که تاکنون 325 پیامک رضوی ارسال شده است.

 

حجت الاسلام کریمی با اشاره به حضور شاعران چهار کشور خارجی در بخش بین‌الملل جشنواره از کشورهای عراق، ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و آذربایجان، تعداد آثار رسیده در این بخش را 92 اثر عنوان کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی همچنین یادآور شد: در بخش اصلی تا کنون 357 اثر اعم از داخلی و خارجی به دبیرخانه شعر رضوی استان ارسال شده، که از این میان 265 اثر داخلی است.

 

وی اضافه کرد: بیشترین آثار داخلی مربوط به استانهای زنجان، اردبیل، تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس و کرمانشاه است.

 

گفتنی است، هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ترکی آذری دوم  و سوم مهرماه همزمان با دهه کرامت با حضور شاعران داخلی و خارجی در محل تالار وحدت مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار می‌شود./936/د102/ب

ارسال نظرات