۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۱۳۸۹۸۰
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران:

راه مقابله با توهین به مقدسات ساخت آثار هنری فاخر است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه تهران با انتقاد از کم کاری بخش فرهنگ، ادب و هنر در معرفی مفاهیم دینی خصوصا پیامبر اکرم(ص)، تأکید کرد: بهترین راه مقابله با توهین به مقدسات، ساخت آثار هنری فاخر برای معرفی حقیقت اسلام است.
بلخاري حسن بلخاري

دکتر حسن بلخاری، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: از آنجا که شخصیت والا و ارزشمند پیامبر اسلام(ص) در عرصه جهانی به درستی شناخته شده نیست، بایستی ابزار فرهنگ و ادب و رسانه در این راستا به کمک هم بیایند.  

 

وی با بیان اینکه متاسفانه تا به امروز در معرفی پیامبر اکرم(ص) به جهان در عرصه فرهنگ و ادب کم کاری صورت گرفته است، تصریح کرد: برای شناخت فخر کائنات، همکاری دانشگاه ها، نهادهای فرهنگی و رسانه ها به عنوان موثرترین تریبون ها دراین زمان، بیش از هرزمان دیگری احساس می شود.

 

این کارشناس غرب‏شناسی و ارتباطات، بهترین راه برای مقابله با این تقدس زدایی ها را ساخت آثار هنری قوی برای نشان دادن حقیقت اسلام و اولیا و انبیای الهی دانست و اظهار داشت: ما باید در این مسیر پیشتاز باشیم و پیش از آنکه فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام ساخته شود چندین فیلم در سطح بین الملل در نشان دادن شخصیت واقعی پیامبر اکران شود نه اینکه حالت تدافعی داشته باشیم.

 

بهره مندی هنر از حقیقت طلبی انسان برای معرفی حقیقت

بلخاری با بیان اینکه انسان ها به هرحال عقل و اندیشه دارند و حقیقت طلب هستند، ابراز داشت: ساخت فیلم های مستند در جهت معرفی شخصیت حقیقی پیامبر اکرم(ص) در واقع سدی در برابر تکرار اهانت به مقدسات مسلمانان محسوب می شود.

 

 رییس سابق پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر با بیان اینکه ساختن آثار قوی در سینمای ما خصوصا همپای سینمای غرب خالی از لطف نیست، خاطرنشان کرد: از آنجا که سینما از جنس هنر و رسانه است، این موضوعات نیاز به سرمایه برای تولید دارد و باید با احترام به همه ارزش ها در عرصه سینما، نسبت به معرفی حقانیت کسی که خداوند بر او سلام و صلوات فرستاده است، برنامه ریزی های مدونی صورت گیرد. /930/ت302/ب

ارسال نظرات