۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۳۸۹۸۵
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قم:

اولویت برنامه‌های مرکز خدمات حوزه گسترش مباحث فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم، اطلاع‌رسانی دقیق از نحوه ارائه خدمات به طلاب علوم دینی را ضروری دانست و بر گسترش صبغه فرهنگی در همه برنامه‌های این مرکز تأکید کرد.
مدير مركز خدمات حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد محمودی خراسانی، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران که به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه برگزار ‌شد، به تشریح برنامه های مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم پرداخت و اطلاع‌رسانی دقیق از نحوه ارائه خدمات به طلاب علوم دینی را ضروری دانست.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های گسترده‌ای که از سوی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم انجام می‌شود، افزود:‌ حوزه علمیه با هجوم تقاضای تحصیل جوانان با استعداد روبه‌رو است و این افزایش و اقبال بی‌نظیر، ضرورت اطلاع‌رسانی دقیق از فعالیت‌های این مرکز را دوچندان می‌کند.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم در ادامه به تبیین جایگاه این مرکز پرداخت و گفت: این مرکز با دستور مقام معظم رهبری در سال 1370 و با هدف تأمین نیازهای معیشتی و سلامتی طلاب و روحانیان و پشتیبانی مطمئن برای حوزه‌های علمیه تأسیس شد.

 

مرکز خدمات نهادی خدمت‌گزار در حوزه‌های علمیه

 

وی از مرکز خدمات به عنوان نهادی خدمت‌گزار در حوزه‌های علمیه نام برد و با اشاره به رویکردهای جدید این مرکز در ارائه خدمات مطلوب‌تر و مؤثرتر به حوزویان، بر حفظ و ارتقای فرهنگ در همه خدمات آن اعم از درمان و مسکن تأکید کرد و گسترش صبغه فرهنگی در همه خدمات مرکز را ضروری دانست.

 

حجت‌الاسلام محمودی خراسانی، توجه فرهنگی به خانواده‌های طلاب و روحانیان را از دیگر رویکردهای جدید مرکز خدمات حوزه نام برد و اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم از سال 90 توجه به فرزندان ممتاز تحصیلی دانشجو و دانش‌آموز را در رأس برنامه‌های خود قرار داده است.

 

وی ارتباط چهره به چهره و استفاده از اساتید علوم تربیتی و فرهنگی برای امر مشاوره با فرزندان طلاب را از اقدامات مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم در راستای توجه فرهنگی به خانواده‌های طلاب و روحانیان برشمرد و رضایت طلاب از برنامه‌های مرکز خدمات را در این راستا مثبت ارزیابی کرد.

 

توجه به سلامت حوزویان و تحقق شعار پیشگیری بهتر از درمان

 

تبیین مأموریت‌های مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان قم از دیگر سخنان حجت‌الاسلام محمودی خراسانی بود که وی با اشاره به ضرورت تأمین سلامت طلاب و حوزویان، از انعقاد قرارداری با سازمان تأمین اجتماعی و خدمات درمانی و فعال شدن بیمه تکمیلی درمان طلاب از سال گذشته خبر داد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم با بیان این‌که توجه به مقوله بهداشت و سلامت طلاب با هدف تحقق شعار پیشگیری بهتر از درمان، مورد توجه مرکز بوده است، برگزاری جلسات توجیهی بهداشت و سلامت در مدارس علمیه با هدف کمک در پیشرفت علمی طلاب را از برنامه‌های جدید مرکز برشمرد.

 

وی همچنین اجرای طرح عیادت از روحانیان بستری در بیمارستان‌ها و منازل و بررسی مشکلات احتمالی آنان را از دیگر رویکردهای جدید مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم عنوان و اظهار کرد: اساتید حوزه‌های علمیه افتخار اسلام و شیعه هستند و غفلت از سلامت آنان پذیرفتنی نیست.

 

اجرایی شدن طرح پایش سلامت اساتید حوزه

 

حجت‌الاسلام محمودی خراسانی از اجرای طرح پایش سلامت اساتید در راستای تأمین سلامت جسمانی حوزویان خبر داد و گفت: در این طرح که با هماهنگی دو بیمارستان و درمانگاه در قم و پس از برگزاری جلسات متعدد با ریاست دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت اجرایی شده، وضع جسمانی اساتید مورد مطالعه پزشکان قرار گرفته است.

 

وی با بیان این‌که در حوزه خدمات فرهنگی هم اقدامات جدیدی از سوی مرکز خدمات در نظر گرفته شده است، توجه به وضعیت تحصیلی و تربیتی فرزندان طلاب از طریق تجلیل از فرندان و همسران ممتاز تحصیلی، تهیه طرح و اجرای پرداخت کمک هزینه به فرزندان ممتاز و نخبه و تجلیل از مدال آوران و برترین‌های فعالیت‌های علمی، فرهنگی و هنری از جمله این خدمات عنوان کرد.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم، برگزاری جلسات مشاوره با استفاده از اساتید حوزه تعلیم و تربیت، حمایت از فعالیت‌های تربیتی و اخلاقی طلاب مانند حمایت و تشویق طلاب تازه معمم با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و غنی‌سازی اوقات فراغت طلاب با اعزام به سفرهای زیارتی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی تربیتی این مرکز برشمرد.

 

وی بر توجه و ارتقای سطح سلامت جسمانی و روانی طلاب با ترویج ورزش و ایجاد امکانات ورزشی که اثر مستقیمی بر توانمندسازی آنان دارد، تأکید کرد و تجلیل از برترین‌های طلاب در رشته‌های ورزشی و نیز در مسابقات و جشنواره‌های استانی، ملی و بین‌المللی را ضروری دانست. /920/پ202/ی

ارسال نظرات