۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۹۸۷
آیت الله طباطبایی نژاد:

تبلیغ دین زمینه ظهور حضرت مهدی را فراهم می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان در آیین افتتاح حوزه علمیه امام هادی(ع) هرند، گفت: تبلیغ دین، زمینه ظهور حضرت مهدی (عج) را فراهم می کند.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان در آیین افتتاح مدرسه علمیه امام هادی (ع) هرند گسترش مکتب اهل بیت (ع) را از وظایف شیعیان دانست و افزود: ما وظیفــه داریم که مکتب ائمه اطهار (ع) را درسراسر جهان گسترش دهیم و کلام معصومین (ع) را به تمامی بشریت برسانیـم تا مقدمه ظهـــور حضرت مهدی (عج) را مهیّا کنیم.

 وی با اشاره به آیات قرآن، یادگیری علوم دینی را یک واجب کفایی دانست و گفت: یادگیری علوم دین یک واجب کفایی است و اگر کسی آن را انجام ندهد بر عهده کلیه مسلمانان است، از این رو یادگیری علوم دینی از سوی طلاب، علاوه بر فوایدی که برای خود آنها و جامعه دارد، یک واجب را از عهده دیگران برمی دارد.

 آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: زیبایی روحانیت شیعه به این است که روحانیت دولتی نیست بلکه وابسته به مردم و مردم وابسته به روحانیت‌اند و این وابستگی مبارکی است.

 امام جمعه اصفهان درادامه به فعالیت وهابیّت در سراسر جهان به خصوص درکشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: لازم است بدانید در سال 83 فقط در کشور پاکستان یک میلیون نفر طلبه وهابی ثبت نام کرده اند، از این رو درموقعیّتی قرار داریم که برای مقابله با وهابیّت نیازمند علمای دینی با ایمان و با علم روز هستیم.

وی تصریح کرد: زمانی بود که طلاب و مبلغان دینی برای رساندن پیام اسلام و اهل بیت (ع) متحمل رنج های فراوان می‌شدند اما با پیشرفت علم و فناوری می توان از یک نقطه کشور با کلیه نقاط جهان ارتباط برقرار کرد.

 آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطر نشان کرد: حوزه های دینی مناسبت ترین محل برای تربیت افراد با ایمان به منظور ترویج و گسترش مسایل دینی در سراسر جهان است و ایجاد حوزه و دانشگاه نیاز جامعه اسلامی در ترویج مسایل دینی است و ارتباط مردم با این پایگاه محکم دینی در هر شرایط باید حفظ شود.

 وی اظهار داشت: زمانی شهر اصفهان 151 مدرسه علمیه داشته که متأسفانه در حمله‌های مختلف و زمان پادشاهان مختلف از بین رفته است، از این رو در زمانه کنونی و با توجه به کوچک بودن فضای منازل مسکونی، درس خواندن طلاب در مکانی آرام و مناسب در مدارس علمیه از ضروریات است.

امام جمعه اصفهان تأکید کرد: باید جمعی تشکیل شود و خیرین را برای ساخت مدارس علمیه راهنمایی کند، چرا که ثواب هر کار خیری که در این مدرسه انجام گیرد به بانیان آن می‌رسد و جزء اعمالی است که انسان از پیش برای آخرت خود می فرستد.

 گفتنی است، حوزه امام هادی (ع) شهر هرند در زمینی به مساحت  17 هزار متر مربع و با زیر بنای  9 هزار متر مربع ، در دو طبقه احداث شده است و دارای 14 کلاس درس ،  8 باب اتاق اداری ، 102 باب حجره طلاب، سایت و سالن کامپیوتر، کتابخانه، سالن کنفرانس، سالن ورزشی، سالن غذاخوری، حیات خوابگاهی، حیات آموزشی، حیات تفریحی، نمازخانه، ده واحد مسکونی آماده و امکانات دیگر است و بالغ بر 35 میلیارد ریال هزینه در برداشته است که توسط حاج محمد امینی هرندی و فرزندانش هزینه و پرداخت شده است.

همچنین حضرات آیات صافی گلپایگانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید پیامهای جداگانه ای به مناسبت افتتاح مدرسه علمیه حضرت امام هادی (ع) در شهرستان هرند صادر کردند.

 متن پیام حضرت آیت اللّه صافی به مناسبت افتتاح مدرسه علمیه حضرت امام هادی (ع) در شهرستان هرند به این شرح است:

افتتاح مدرسه علمیه حضرت امام هادی (ع) در دار المؤمنین هرند را به علماء اعلام، اساتید گرام و مردم شریف و متدین هرند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

این مدرسه که به نام نامی و اسم گرامی حضرت امام ابوالحسن علی بن محمد الهادی (ع) مزین شده است و افتخاری بزرگ برای این منطقه عالم‌خیز می‌باشد دارای امتیازات خاصی است که امید است آثار و برکات فراوانی برای منطقه و بلکه برای حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه کهنسال و بزرگ اصفهان داشته باشد.

حقیر از این فرصت افتتاح مدرسه استفاده نموده و تذکراتی را عرض می‌کنم:

 همان‌‌گونه که همگان مستحضرهستید اسلام، دین علم و دانش است، کتاب اسلام، کتاب علم است، پیامبر اسلام، مدینه و شهر علم است و امیرمؤمنان (ع) باب علم است و حضرات معصومین (ع) همه ابواب علم هستند.

بزرگترین شعار و امتیاز دین مبین اسلام، علم و معرفت، هدف خلقت و ارسال رسل و انزال کتب آسمانی علم و از صفات جمالیه الهیه، صفت علم است، قرآن مجید، نهج البلاغه، صحیفه‌های سجادیه، نسخه‌های ادعیه و احادیث و روایات شریفه همه علم، عالم‌پرور و معرفت‌بخش است و حیات حقیقی انسانی به علم و دانش، روشنائی و جهل، ظلمت و تاریکی است.

 در این دین حنیف به هیچ چیز و کاری مانند کسب علم و معرفت تشویق و ترغیب نشده است، انفاق فی سبیل الله بالاتر از انفاق در راه بسط علم و معرفت نیست و یکی از عبادات بسیار بزرگ، تعلیم، تعلم و نوشتن و نشر آن علم است و بالاخره یکی از بزرگترین صدقات جاریه، ساختن مدرسه علوم دینی، تأسیس مراکز علمی و فرهنگی و کتابخانه است.

 بحمدالله این افتخار بزرگ نصیب بانی خیر و مدیر محترم و همکاران با اخلاص این مدرسه شده است که انشاء الله تعالی این مدرسه تا ظهور موفور السرور حضرت ولی الله الاعظم حجة بن الحسن المهدی (عج) برقرار و نورافشان باشد و همگان از برکات آن بهره‌مند شوند و مرکزی بزرگ برای نشر معارف نورانی اهل البیت (ع) شود.

 امید است که با استفاده از روش سنتی حوزه‌ها برای تدریس و تحصیل در فتح قله‌های بلند علمی و تزکیه و تهذیب طلاب عزیز و تخلّق به اخلاق اسلامی موفق و مؤید باشید و همیشه آقایان اساتید بزرگوار و طلاب محترم خود را سربازی کوچک برای آقا و ارباب خود امام زمان (ع) دانسته و در کسب رضایت آن حضرت اهتمام داشته باشند که توجه به معنویات و توسل به آن حضرت رمز موفقیت در تحصیل می‌باشد.

 در پایان از همه حضار محترم و بزرگانی که در مراسم افتتاح این بنیاد بزرگ علمی و این مدرسه با شکوه شرکت فرموده‌اند تقدیر و تشکر می‌شود؛ ان شاءالله تعالی همه در ثواب تأسیس آن شریک و سهیم باشند. /907/ د101/ب

ارسال نظرات