۲۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۱۳۹۰۱۵
آیت الله قرهی خواستار شد:

تجدید نظر کشورهای اسلامی در روابط با کشورهای حامی اهانت به پیامبر

خبرگزاری رسا‌ـ در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) آیت الله قرهی با صدور پیامی خواستار تجدید نظر کشورهای اسلامی در روابط اقتصادی با کشورهای حامی فیلم موهن و تشکیل جلسه سازمان کنفرانس اسلامی شد.
آيت الله قرهي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله روح الله قرهی، متولی حوزه علمیه امام مهدی(عج) تهران در پی اهانت به ساحت مقدس پیامبر(ص) با صدور پیامی ضمن محکوم نمودن این اقدام موهن خواستار تشکیل جلسه اضطراری سازمان کنفرانس اسلامی و جنبش عدم تعهد شد.

بر اساس این گزارش آیت الله قرهی در پیامش خطاب به دولت ایران و کشورهای اسلامی آورده است که «حتماً دولت جمهوری اسلامی ایران و تمامی کشورهای اسلامی نسبت به تجدیدنظر در روابط اقتصادی و سیاسی و فرهنگی با کشورهای حامی این اهانت، برنامه خاصّی را داشته باشند 

متن پیام به شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

«قال الله تبارک و تعالی فی محکم کتابه: یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون، هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»

  امّت قهرمان و دلیر ایران! مسلمانان جهان!

آنچه که امروز به عنوان اهانت نسبت به نبیّ مکرّم(ص) تبیین شده است؛ همان مطلبی است که قرآن کریم و مجید الهی نسبت به رفتار بنی اسرائیل با ادیان الهی تبیین نموده است و آن آیه شریفه ای است که بیان می فرماید: «وَ إِذْ قالَ عیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یا بَنی‏ إِسْرائیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْراةِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ یَأْتی‏ مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ فَلَمَّا جاءَهُمْ بِالْبَیِّناتِ قالُوا هذا سِحْرٌ مُبینٌ، وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرى‏ عَلَى اللَّهِ الْکَذِبَ وَ هُوَ یُدْعى‏ إِلَى الْإِسْلامِ وَ اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمین».

عیسی بن مریم(ع) به بنی اسرائیل، قوم یهود، تبیین رسالت خویش و  بشارت به رسول گرامی اسلام(ص) - که «مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ» - را بیان فرمود امّا همان گونه که قرآن کریم بیان فرمود: آنها نسبت به نبیّ مکرّم(ص) عنوان سحر و حتّی نسبت به وجود عیسی بن مریم(ع) این گونه بودند و افترا نسبت به دین را تبیین کردند و پروردگار عالم این قوم ظالم را هیچگاه هدایت نمی‌نماید، «وَ اللَّهُ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمین».

از این قومی که هدایت نشده‌اند، همین مطالب را که اهانت به ادیان الهی حتّی دین مسیحیّت و همچنین اسلام است را می بینیم و امروز که اثرگذارترین دین در عالم، دین مبین اسلام است، می‌بینیم که دشمن یعنی یهود و بنی اسرائیل، صهیونیسم جهانی مترصّد به این است که از هر موقعیّتی استفاده نموده و بر مسلمین و این دین ضربه ای وارد کند و بغض و کینه خود را نسبت به نبیّ مکرّم و این دینی که هدایت را بر عهده گرفته است، نشان دهند.

این‌ها می خواهند همان گونه که قرآن فرموده است با فوت نمودن بر این نور الهی، نور را خاموش کنند، در حالی که پروردگار عالم بالصّراحه فرمود: «وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون».

وجود مقدّس نبیّ مکرّم آن کسی است که برای هدایت بشر و با دین حقّ وارد شد که «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ» که همه جا را فرا می‌گیرد و نمونه آن را امروز می‌بینیم. ورود به اسلام از آمریکا تا آسیا و اروپا  و روز به روز، به خصوص بعد از انقلاب اسلامی گرایش به دین مبین اسلام را می بینیم، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند.

طبیعی است این کسانی که هدایت نشده‌اند و هرگز هدایت نخواهند شد، هر بار به طوری برای ضربه زدن وارد می‌شوند، یک روز با رمان نویسی، یک روز با کاریکاتور و امروز با فیلم توهین آمیز.

ضمن محکوم نمودن این اهانت بزرگ و تسلیت به ساحت قدس وجود مقدّس آقاجانمان، حضرت حجّت بن الحسن المهدی(عج) و همچنین نایبش، امام المسلمین، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّ ظلّه العالی) و مراجع  عظام و علماء اعلام و حوزه های علمیّه و همه مسلمانان، بلکه همه آزادگان جهان، پیشنهاداتی را عرض کرده‌ام و مجدّد در این پیام تقدیم می‌کنم:

 1. باید حتماً سران کشورهای اسلامی، جلسه ای فوق العاده تشکیل دهند و نسبت به این توهین و اهانتی که نموده‌اند، موضع گیری بسیار محکمی را داشته باشند.

 2. اجلاس عدم تعهدّ به عنوان یک اجلاس آزاد و کسانی که نسبت به مبانی بشری گام برمی دارند، تشکیل جلسه داده و این اهانت را نسبت به ادیان و بالاخص دین مبین اسلام محکوم نمایند.

 3. حتماً دولت جمهوری اسلامی ایران و تمامی کشورهای اسلامی نسبت به تجدیدنظر در روابط اقتصادی و سیاسی و فرهنگی با کشورهای حامی این اهانت، برنامه خاصّی را داشته باشند.

 در نهایت عرض می کنم طبق آن چیزی که امام راحل(ره) تبیین فرمودند، کسانی که اهانت کننده هستند به هر نحو و مطّلع از این هستند، طبعاً مهدور الدّم بوده و سازنده فیلم و کارگردان و همچنین کمک کنندگان به ساخت آن، به عنوان کسانی که اهانت به دین مبین اسلام و پیامبر عظیم الشأن کرده اند، خون آن ها حلال بوده و در این راه، هر کس مجاهده نماید، ولو کشته گردد، طبعاً به شهادت رسیده است.

امیدواریم به زودی زود ظهور  منجی عالم را شاهد بوده و إن شاءالله روزی برسد که دیگر از اهانت به ادیان بالاخص دین مبین اسلام در عالم هیچ خبری نباشد و صلح و صفا عالم را فراگرفته باشد.

و السّلام علیکم و رحمة الله

العبد روح الله القرهی

/958/د103/ص

ارسال نظرات