۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۳۹۰۷۲
حجت الاسلام نقویان:

قدرت بازدارنده آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی، مراقبت اعضای خانواده از یکدیگر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با ابراز این که تمامی مراکز تربیتی اگر همه توان خود را به کار گیرند باز هم نمی توانند نقش خانواده را ایفا کنند، گفت: اگر اعضای خانواده از یکدیگر مراقبت کنند تا اتفاقات غیر شرعی درون خانه پدید نیاید، مسائلی همانند اختلاس سه هزار ملیاردی هرگز پیش نمی آمد.
حجت الاسلام ناصر نقويان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ناصر نقویان، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم ولادت حضرت معصومه در جمع هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در صحن جامع این حرم مطهر با اشاره به موضوع خانواده از منظر ولایت و امام رضا(ع) تصریح کرد: در اسلام از خانواده به محسنات یادشده است، خداوند می فرماید «خانواده مثل دژ، نگهبان و حصار است و اعضای خانواده باید از یکدیگر مراقبت کنند».

وی خاطرنشان کرد: ما امروز شاهد آن هستیم که با انواع ترفندهای شیطانی همانند فیلم‌های مبتذل ماهواره و تصاویر و عکس های اینترنتی خانواده‌ها را از هم می‌پاشانند.

حجت الاسلام نقویان با تذکر این که درس خواندن دختران در خارج از شهرهای خودشان باعث از هم پاشیده شدن خانواده و گمراه شدن آنان می‌شود، افزود: یکی دیگر ار مسائلی که سبب از هم پاشیدگی خانواده می‌شود، مدیریت‌های پروازی والدین است.

وی با یادآوری این که خدواند می فرماید«بهشت یک محیط خانوادگی است»، اظهار داشت: مراقبت از اعضای خانواده نباید مراقبت پلیسی باشد، بلکه باید مراقبتی همراه محبت باشد. امروز خانواده حصن و حصار است و تنها در خانواده می شود ایمان و حجاب را تقویت و تربیت کرد.

سخنران حرم مطهر رضوی با ابراز این که تمامی مراکز تربیتی اگر همه توان خود را به کار گیرند باز هم نمی توانند نقش خانواده را ایفا کنند، گفت: اگر اعضای خانواده از یکدیگر مراقبت کنند تا اتفاقات غیر شرعی درون خانه پدید نیاید، مسائلی همانند اختلاس سه هزار ملیاردی و حیف و میل سنگین دارایی های این ملت بیچاره ـ که خورده شد ـ هرگز پیش نمی آمد؛ چرا که وقتی یک زن به امور مرد رسیدگی کند هرگز چنین مشکلاتی پیش نمی‌آید.

وی با بیان این که خانواده در سلامت و خطر باید پشتیبان یکدیگر باشد، به حضور برخی از زنان در بعضی از عرصه های شغلی اشاره کرد و بیان داشت: زنان اگر به دنبال مکان مقدس و ثواب هستند باید بدانند که خانه بهترین محل مقدسی است که می توانند در آن اجر و ثاوب معنوی لازم را کسب کنند؛ امروز متأسفانه مشکلات اقتصادی درد بی درمانی برای جامعه ما شده و گاهی اوقات یک خانم به جهت کسب مقدار اندکی پول و داشتن صفت کارمند به دنبال هر نوع کاری می رود.

حجت الاسلام نقویان سپس یادآور شد: اسلام دین پاکی روح و جسم و مسلمان باید جسم و روحش پاک باشد؛ دل پاک سبب پیوند انسان با پاکان می‌شود.

وی گفت: امروز برای تصرف کشور نیازی به سلاح‌های جنگی نیست و ما هم اگر بخواهیم این کشور را حفظ کنیم نیازی به توپ و تانک نداریم هرچند که اینها لازم است ولی اینها حافظ کشور نیست؛ حافظ این نظام و کشور را حضرت رضا در حدیث سلسلة الذهب بیان کرده اند و فرموده اند «کلمة لا اله الا الله حصنی» بنابراین امروز خانواده حصن و حصار است.

این استاد دانشگاه در پایان با بیان این که بهشت، ارزشمندترین مکان هستی است و هر مکانی کلیدی دارد، اشاره کرد: رسول خدا(ص) در حدیثی می فرمایند «علی مفتاح الجنه» رسول گرامی اسلام در غدیر خم کلید اهل بهشت را به امیر مؤمنان(ع) دادند تا بعد از رسول خدا مردم گمراه نشوند؛ داستان غدیر داستان واضح و روشنی است ولی وقتی انسان به گمراهی و کج‌راهی رفت از حقیقت دور می شود./968/پ202/س

ارسال نظرات